וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג תא הטרור היה מועמד לגירוש מספרד - אך ערער וזכה

האימאם עבד אל-באקי א-סתי ריצה עונש מאסר של ארבע שנים ולאחר שחרורו ב-2014 הגיש ערעור על כוונת הרשויות לגרשו מספרד. בית משפט במדינה קיבל את טענתו כי הדבר יפגע בחופש התנועה שלו

עריכה: שניר דבוש

(נשיא הקהילה המוסלמית בריפול בריאיון לוואלה! NEWS, שלשום)

האימאם שעמד בראש תא הטרור בקטלוניה היה אמור להיות מגורש מספרד בשנת 2014, אך הגיש ערעור בטענה לפגיעה בזכויותיו וזכה – כך דיווח היום (שלישי) העיתון "אל מונדו". עבד אל-באקי א-סתי, בן 42, נהרג ביום רביעי שעבר בפיצוץ בבית ששימש את המחבלים להכנת מטעני חבלה בעיירה אלקנר שבדרום ספרד.

בשנת 2010 נשלח א-סתי למאסר לאחר שהורשע בהברחת חשיש ממרוקו לספרד וריצה עונש של ארבע שנים. עם שחרורו עמד בפני גירוש על פי חוק הקובע כי יש לגרש מהמדינה אזרחים זרים שנכלאו למשך יותר משנה אחת. א-סתי הגיש ערעור בטענה כי הדבר יהווה פגיעה בחופש התנועה שלו, ובקשתו התקבלה. בשל כך יכול היה א-סתי לנוע בחופשיות בין מדינות האיחוד האירופי החברות באמנת שנגן.

עוד בוואלה! NEWS:
בסיסי טילים ונתיב יבשתי: בישראל חוששים מהתבססות איראן בסוריה
תאונה שלישית בתוך שבוע: משאית נתקעה בגשר בנתיבי איילון
"נותרנו ללא מילים ועם שבר גדול": שיל"ת מתה מתסחיף מי שפיר

האימאם שהנהיג את תא הטרור בקטלוניה עבד אל-באקי א-סתי אוגוסט 2017. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
נכלא בגין הברחת חשיש ממרוקו. א-סתי/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

על פי הדיווח ב"אל מונדו" א-סתי התקרב בכלא לאחד ממתכנני הפיגועים במדריד בשנת 2004 והחל להתקרב לאסלאם ולהקצין בדעותיו. עוד דווח כי לאחר שחרורו החל לעבוד כאימאם במסגד בריפול, שם גייס את 12 חברי התא – מרביתם צעירים ממוצא מרוקאי – והעביר אותם הקצנה דתית.

אתמול אישרה משטרת קטלוניה באופן רשמי כי א-סתי נהרג בפיצוץ באלקנר, שם אחסנו המחבלים 120 מכלי גז שנועדו לשמש להכנת מטעני חבלה עוצמתיים. שעות ספורות אחר כך הודיעה המשטרה כי המחבל האחרון שנותר בחיים – יונס אבו יעקוב - אותר וחוסל בעיירה סובירטאס ממערב לברצלונה, בתום מצוד שערך כמה ימים. הפיצוץ באלקנר אירע כיממה לפני פיגוע הדריסה בברצלונה, ואילץ את המחבלים לשנות את תכניותיהם ולהוציא לפועל פיגוע בטווח זמן קצר יותר משהתכוונו. אחד מחברי התא שנעצרו בעקבות הפיגועים הודה היום בחקירתו כי המחבלים תכננו להוציא לפועל מתקפה רחבה יותר שנועדה לכלול מטעני נפץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרשים חברי תא הטרור בקטלוניה/מערכת וואלה!, צילום מסך
המקום בו חוסל המחבל יונס אבו יעקוב האחראי לפיגוע בברצלונה בשבוע שעבר, אוגוסט 2017. AP
שוטרים בזירת חיסולו של אבו יעקוב, אתמול/AP
דירתו של האימאם עבד אל-באקי א-סתי שחשוד בהסתת חוליית המחבלים בטלוניה לבצע פיגועים, אוגוסט 2017. רויטרס
המסגד בריפול שבו עבד א-סתי כאימאם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully