וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ייתן הצהרה בנוגע לאפגניסטן; לפי דיווחים יישלח עוד אלפי חיילים

22.8.2017 / 2:30

הנשיא צפוי להתוות מדיניות ביטחונית חדשה בנאום מיוחד מאלינגטון שבווירג'יניה. ההשערה הרווחת שישלח עוד 4,000 חיילים לאפגניסטן, לצד דיווחים על העברת יותר אחריות צבאית לידיים פרטיות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אזרחי ארצות הברית דרוכים לקראת הצהרתו של הנשיא דונלד טראמפ הלילה (שלישי) בנוגע למדיניות האמריקנית באפגניסטן. לפי ההערכה הרווחת, הוא צפוי להודיע על שליחת 4,000 חיילים נוספים לאפגניסטן. מוקדם יותר הודיע הבית הלבן כי בשעה 4:00 (בשעון ישראל) יישא הנשיא נאום מיוחד לאומה מאלינגטון שבווירג'יניה, שם הוא צפוי להתוות מדיניות ביטחונית חדשה בדרום אסיה ובאפגניסטן, שבה דחקו הכוחות האמריקנים את הטאליבן לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר ב-2011.

לא ברור מה ההצהרה שטראמפ מתכוון לשאת, ובורסת הניחושים מתפקעת מהשערות. כאמור, הערכה הרווחה היא שהנשיא יודיע על תגבור של כ-4,000 חיילים נוסף ל-8,400החיילים שכבר נמצאים שם, בניסיון להביא להכרעת המערכה. את השערה זו חיזק דיווח ברשת "פוקס ניוז" הלילה, שציטט גורם אמריקני בכיר שאישר אותה. בנוסף, בשבועות האחרונים נפוצו דיווחים כי הממשל שוקל להעביר חלק מהאחריות של צבא ארצות הברית באזור לידיים של חברות אבטחה פרטיות.
בשנת 2013 התבטא הנשיא נגד התמשכות המערכה באפגניסטן וצייץ "אנחנו צריכים לעזוב מיד, לא עוד בזבוז של חיים. אם חייבים להיכנס, אז שיהיה באופן מהיר".


עוד בוואלה! NEWS:
צפו: ליקוי חמה של פעם ב-99 שנים כפי שנראה מהשמיים
המדינה לבג"ץ: "חוק ההסדרה יעזור לבעלי הקרקעות הפלסטינים"
בולען נפער בלב תל אביב ליד אתר בנייה; אין נפגעים

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
מה הוא החליט?. הנשיא טראמפ/רויטרס

בסוף השבוע האחרון נערכו התייעצויות ממושכות בנושא, בין היתר בהשתתפות סגן הנשיא מייק פנס ובכירי הצבא האמריקני. נאומו של הנשיא טראמפ נקבע לשעות הערב של יום שני בשעון ארצות הברית, מיד עם החזרה מ"חופשת העבודה" שהוא יצא אליה בבדמינסטר שבניו ג'רזי. אירוע זה עשוי להוות הזדמנות עבורו לשנות את השיח המתמשך בארצות הברית בנוגע לתגובתו השנויה במחלוקת לאירועים האלימים בשרלוטסוויל בשבוע שעבר. לפי סקר של ה"וושינגטון פוסט" שפורסם הלילה, 56% מן האמריקנים לא הסכימו עם הדרך שבה הוא הגיב לאירועים.

כוחות צבא אפגניסטן קיבלו בשנת 2013 בחזרה באופן רשמי את סמכויות ביטחון המדינה מכוחות נאט"ו, לאחר השלמת התהליך שהחל ב-2011. בשבוע שעבר דווח כי חייל אמריקני נהרג במבצע נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במזרח המדינה. בהצהרת הצבא נמסר כי החייל נפצע במהלך המבצע ומת מפצעיו מאוחר יותר. חיילים נוספים, אמריקנים ואפגנים, נפצעו ופונו לבתי חולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully