וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דקרה כדי למות כשהידה": כתב אישום נגד המחבלת משער שכם

21.8.2017 / 12:23

המחבלת פדווא חמאדה, בת 29 מצור באהר, הואשמה בתקיפת מאבטח ועובר אורח סמוך לשער שכם לפני כשבוע, כדי להביא למותם. אחד מהם, מאבטח שהיה בעיצומה של הכשרתו, נטרל אותה בזירה

צלמים זמניים מורשים

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המחבלת פדווא חמאדה, בת 29 המתגוררת בצור באהר שבמזרח ירושלים, בגין ביצוע פיגוע דקירה בשער שכם. במהלך הפיגוע, דקרה חמאדה עובר אורח ששהה באזור, ופצעה אותו באורח קל. לחמאדה יוחסו עבירות הנוגעות למעשה טרור של ניסיון רצח והחזקת סכין.

מכתב האישום עולה כי חמאדה יצאה לבצע את המעשה לאחר שהחליטה לבצע פיגוע חבלני בו תרצח אזרח ישראלי ותמות כ"שהידה". ביום הפיגוע, סמוך לשעה 11:00, העירה הנאשמת את בעלה, והודיעה לו כי אינה חשה בטוב וכי ברצונה ללכת לרופא המשפחה. בעלה הזמין עבורה מונית, והיא יצאה מביתה כשבתיקה סכין באורך כ-12 ס"מ, בה הצטיידה לצורך מימוש תוכנית הרצח.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 12 שנה: גבר מהצפון הורשע ברצח של בת 19 באתר בנייה באשדוד
הפיגועים בספרד: המצוד אחרי הנהג מברצלונה התרחב לכל אירופה
לא רק הליכודניקים החדשים: מפת הכוח של מתפקדי הליכוד

מחבלת ביצעה פיגוע דקירה סמוך לשער שכם. הזירה, מערכת וואלה! NEWS
המחבלת בזירת הפיגוע בשער שכם, לפני כשבוע/מערכת וואלה! NEWS, הזירה

לאחר מכן, כך על פי כתב האישום, ביקשה חמאדה מנהג המונית להורידה בשער שכם. היא החלה לצעוד לעבר תחנת אוטובוסים קרובה. באותה שעה, עבר במקום עובר אורח שחזר מתפילה בכותל. בשלב זה הוציאה הנאשמת את הסכין מתיקה, התקרבה אליו ותקפה אותו בהניפה את הסכין מלמעלה למטה, מספר פעמים, לעבר ראשו ופלג גופו העליון. האיש, בתנועה אינסטינקטיבית ועל מנת להתחמק מהסכין, הניף ידיו למעלה והתכופף. כתוצאה מכך, פגעה הסכין בידו השמאלית והוא ברח כדי שהנאשמת רודפת אחריו והסכין בידה. לאחר מרדף של מספר מטרים עצרה הנאשמת וחזרה על עקבותיה, הרימה את תיקה שנפל, והמשיכה בריצה קלה.

באותו הזמן, כדי לממש באופן מלא את תוכניתה, התקדמה
לכיוונו בריצה לעבר מאבטח של הרכבת הקלה שהיה במהלך הכשרתו. היא הניפה את הסכין לעבר ראשו ופלג גופו העליון כדי להביא למותו. הוא גונן על ראשו באמצעות ידיו וכתוצאה מכך נחתך שני חתכים עמוקים בכף ידו השמאלית. לאחר מכן שלף את נשקו לעבר הנאשמת תוך שהוא צועק לעברה שתעצור והזעיק את כוחות הביטחון. מספר אנשים שהיו במקום עצרו את הנאשמת, זרקו את הסכין מידה וצעקו לעבר המאבטח שלא יירה בנאשמת.

עוד באותו נושא

תיעוד: דקות לפני הפיגוע - המחבלת שולפת סכין ומנסה לדקור גבר

לכתבה המלאה
הסכין ששימשה לפיגוע הדקירה סמוך לשער שכם. משטרת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הסכין שנתפסה בידי המחבלת/מערכת וואלה! NEWS, משטרת ישראל

בכתב האישום נכתב כי "במעשיה המתוארים, שנעשו מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני או אידאולוגי, תוך סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם, ותוך שימוש בסכין, ניסתה הנאשמת שלא כדין לגרום למותו של אדם". עוד נכתב כי חמאדה "החזיקה סכין מחוץ לתחום ביתה או חצריה ולא הוכיחה כי החזיקה בו למטרה כשרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully