וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול נער בן 17 מטלטל את הפיליפינים - ואת מלחמת הנשיא בסמים

21.8.2017 / 8:57

הכנסייה הקתולית מתגייסת נגד הקמפיין של דוטרטה, שגבה את חייהם של אלפי בני אדם, רבים מהם חפים מפשע. הקמפיין בא לאחר שנער תועד נגרר על ידי שוטרים בטרם נורה למוות. "הפכנו לאומה פחדנית שאינה מסוגלת לגנות אלימות", טענו

צילום: רויטרס

ראש הכנסייה הקתולית בפיליפינים מתח ביקורת אתמול (ראשון) נגד המערכה העקובה מדם שמנהלת ממשלתו של הנשיא רודריגו דוטרטה נגד הסמים, אחרי שבוע קטלני שבו נורו למוות לפחות 90 בני אדם ברחבי המדינה. הקרדינל של מנילה לואיס טאגל גינה את אלו "שהורגים אפילו חפים מפשע" ברקע מותו השנוי במחלוקת של נער בן 17 בידי המשטרה המקומית.

הנתונים הרשמיים של המשטרה מראים כי ב-14 חודשי שלטונו של דוטרטה נהרגו 3,500 איש המעורבים בסחר בסמים, אולם ארגוני זכויות אדם טוענים כי המספרים גבוהים בהרבה וכי רבים מהם חפים מפשע. בין עשרות ההרוגים בשבוע האחרון היה הנער קיאן דלוס סנטוס, שלפי המשטרה נהרג אחרי שירה לעבר שוטרים בקלוקאן, פרבר של מנילה.

עם זאת, תיעוד ממצלמות האבטחה שנחשף לאחר מכן הראה אותו נגרר על ידי שני שוטרים והעלה ספקות לגבי גרסת המשטרה. לפי משפחתו, הוא נורה למוות בזמן שהתחנן על חייו והכחישו כי הוא היה מעורב בסחר בסמים. מפקד המשטרה המקומית הושעה עד להשלמת החקירה ואפילו בעלי בריתו של דוטרטה בסנאט גינו את תקרית הירי.

לקריאה נוספת בנושא
מרחץ דמים בפיליפינים: המשטרה הרגה עשרות חשודים בסחר בסמים
הקורבנות האחרונים במאבקו של דוטרטה בסחר בסמים: ראש עיר ואשתו

גופתו של נער שנורה למוות בידי המשטרה בפרברי מנילה, הפיליפינים, אוגוסט 2017. רויטרס
מותו עורר סערה. אחיו של סנטוס, סמוך לגופתו/רויטרס

"אנחנו פונים למצפון של אלו שהורגים גם חפים מפשע, במיוחד למי שמכסה את פניו, להפסיק לבזבז חיי אדם", אמר הקרדינל. "נגע הסמים הלא-חוקי לא צריך להפוך לבעיה פוליטית או פלילית בלבד, זאת סוגיה הומניטרית שמשפיעה על כולנו".

הוא זכה לתמיכתו של מנהיג בכיר אחר בכנסייה, הארכיבישוף סוקרטס וילגאס, שקרא לכנסיות לצלצל בפעמוניהן בכל ערב בשעה 20:00 כאות סולידריות. לדבריו, זאת קריאת השכמה "לאומה שהפכה פחדנית מדי מכדי לגנות את האלימות".

בתחילה נמנעה הכנסייה הקתולית מלבקר את הקמפיין של דוטרטה נגד סוחרי הסמים, אך שינתה את הטון בחודשים האחרונים. בתגובה, תקף הנשיא אנשי דת בכירים, אך הוא טרם התייחס לדבריו של ראש הכנסייה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הלווייתו של גבר שנהרג כחלק ממאבק המשטרה בסמים, מנילה, הפיליפינים, 20 באוגוסט 2017. רויטרס
משפחתו טוענת שהיה חף מפשע. הלווייתו של ליאובר מירנדה במנילה, אתמול/רויטרס

במנילה, התקיימה אתמול הלווייתו של ליאובר מירנדה, שנורה למוות בתחילת החודש. משפחתו טוענת כי הוא לא היה מעורב בסחר בסמים, אך בכל זאת נהרג בידי המשטרה. קרוביו לבשו חולצות שעליהן נכתב: "הרגו סמים, לא אנשים". אמו, התאבלה עליו: "הם היו יכולים להכניס אותו לכלא, למה היה צריך להרוג אותו? זאת השאלה שלי לנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully