וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבנות האחרונים במאבקו של דוטרטה בסחר בסמים: ראש עיר ואשתו

31.7.2017 / 1:16

המשטרה בפיליפינים הרגה ראש עיר באי הדרומי מינדנאו, במהלך פשיטה על ביתו. לצד רעייתו, הוא הופיע ברשימת החיסול של הנשיא, שתחת הנהגתו הקצרה נהרגו כבר אלפי אזרחים בידי המשטרה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש עיר בדרום הפיליפינים, שהיה בראש רשימת החשודים בסחר בסמים של הנשיא רודריגו דוטרטה, נהרג בפשיטה על ביתו באי מינדנאו – כך הודיעה אתמול (ראשון) המשטרה. ריינלדו פרוג'ינוג הוא ראש העיר השלישי שנהרג מאז החלה הממשלה במאבקה העקוב בדם נגד הסחר בסמים.

ראש העיר אוזמיז נהרג במהלך חילופי אש עם המשטרה, שהגיעה עם צו מעצר לביתו. מפקד המחוז הצפוני של מינדנאו, טימוטאו פקלב, אמר לכתבים כי במהלך הפשיטה הוחרמו כלי נשק ומתאמפטמינים. "המשטרה נתקלה באש, ונאלצה להגיב", אמר. עוד כמה בני אדם נוספים, בהם אשתו של פרוג'ינוג, נהרגו אף הם במהלך הפשיטה.

"הזוג הזה, אם אתם זוכרים, נכללים ברשימת המעורבים בסחר הבלתי-חוקי בסמים של הנשיא דוטרטה", אמר ארנסטו אבלה, דוברו של הנשיא הפיליפינים. דוטרטה הבטיח מאבק חסר פשרות בסחר בסמים, ודחה את מבקריו שהאשימו אותו ואת הרשויות בשפיכות הדמים.

לקריאה נוספת בנושא
נשיא הפיליפינים: "אוכל את המחבלים שערפו ראשים - בעודם בחיים"
הפיליפינים: הקרב מול דאעש טרם הוכרע - והנשיא דוטרטה נעלם במסתוריות

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, 24 ביולי 2017. רויטרס
מחק עוד שמות מהרשימה. הנשיא דוטרטה/רויטרס

בנובמבר, נהרג בחילופי אש בתא המעצר שלו ראש עיריית אלבורה, שממנו ביקש דוטרטה להיכנע בשל ההאשמות כי הוא מעורב בסחר בסמים. חודש לפני כן, נהרג ראש עיר נוסף שנטען כי היה מעורב בסחר בלתי-חוקי בסמים בדרום האי מינדנאו, לצד תשעה מאנשיו, במהלך חילופי אש עם שוטרים במחסום בעיר קוטבטו.

מתנגדיו של דוטרטה מאשימים אותו בכך שהוא מעלים עין ממותם של אלפי בני אדם במהלך פעילות של המשטרה, שלטענתם מהווה הוצאה להורג שיטתית. המשטרה, להגנה, טוענת כי היא פועלת אך ורק מתוך הגנה עצמית ומכחישה מעורבות במותם של צרכני סמים בידי אזרחים הלוקחים את החוק לידיים.


(עדכון ראשון: 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully