וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: בית משפט אישר לאישה להתגרש מבעלה - כי לא בנה לה שירותים

אחרי שנתיים מאז שהגישה את בקשת הגירושין, שופט במדינת רג'סטן קבע כי סירובו של הבעל לבנות שירותים בביתם הוא "סוג של עינוי". זאת מאחר שהיא נאלצה לעשות את צרכיה בשדות פתוחים, בשעות מאוחרות

אישה מחפשת באשפה פריטים שתוכל למחזר, הודו 6 ביוני 2017. AP
עשיית צרכים בשדות פתוחים נפוצה בחלקים הכפריים של הודו/AP

בית משפט במדינת רג'סטן שבהודו אפשר לאישה להתגרש מבעלה מאחר שהוא סירב לבנות שירותים בבית המשותף שלהם. השניים נשואים במשך חמש שנים, אך האישה, בשנות ה-20 לחייה, נאלצה לעשות את צרכיה בשדות סמוכים. עורך דינה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי השופט קבע כי מדובר ב"סוג של עינוי".

החוק בהודו מאפשר להתגרש רק בנסיבות מוגבלות מאוד, כמו מעשי אלימות במשפחה או התעללות. בית המשפט קבע כי לעתים קרובות נשים נאלצות להמתין עד החשיכה כדי לצאת לשדות במקום להשתמש בשירותים.

"אנחנו מבזבזים כסף על קניית טבק, משקאות וטלפונים סלולריים, אך לא מוכנים לבנות שירותים כדי להגן על כבוד המשפחה שלנו", צוטטו דברי השופט ב"טיימס אוף אינדיה". "בכפרים, נשים נדרשות להמתין עד לשקיעה כדי להשיב לקריאת הטבע. זאת לא רק התאכזרות פיזית, אלא גם פגיזה מקוממת בצניעות האישה".

עשיית צרכים בשדות פתוחים היא תופעה נפוצה באזורים הכפריים של הודו. הממשלה הציבה יעד לספק שירותים לכל בית עד 2019, אך חלק מהתושבים מתנגדים לכך.

עוד ידיעות מהעולם
פינלנד המומה אחרי הפיגוע הראשון בשטחה: "הדוקר חיפש לתקוף נשים"
אסד הודה לרוסיה ואיראן בנאום תקיף: "סיכלנו את מזימות המערב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully