וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינלנד המומה אחרי הפיגוע הראשון בשטחה: "הדוקר חיפש לתקוף נשים"

דקת דומיה נשמעה ברחבי המדינה, בעוד הרשויות חוקרות את מבקש המקלט בן ה-18 ממרוקו, שרצח שתי נשים בעיר טורקו ופצע עוד שמונה - בהם שניים שניסו לעצור אותו. "שלום ואהבה, לא לאלימות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פינלנד ציינה היום (ראשון) דקת דומייה לזכר הנרצחים ממסע הדקירות בעיר טורקו, שלפי הרשויות היה אירוע טרור - הראשון על אדמת המדינה הסקנדינבית. הדוקר, מבקש מקלט בן 18 ממרוקו, שוחח היום לראשונה עם החוקרים מאז שנורה ונעצר אחרי שרצח שתי נשים ופצע עוד שמונה.

כל הקורבנות - מלבד שני גברים שניסו לעצור אותו - היו נשים, ולפי הרשויות הוא התמקד בהן במכוון. עוד ארבעה גברים מרוקאים נעצרו בחשד למעורבות במתקפה, אולם במשטרה עוד לא יודעים מה היה תפקידם.

בכיכר בשוק בטורקו, שבו אירעה המתקפה, התאספו הבוקר כמה מאות בני אדם ועמדו דקת דומיה. במקום הונחו פרחים, וגורמים רשמיים מהעירייה, צוותי הצלה, שוטרים ואזרחים יצרו מעגל סביב אנדרטה מאולתרת. הארכיבישוף קארי מקינן, ראש הכנסייה הלותרנית של פינלנד, נכח גם הוא במקום.

עוד ידיעות מהעולם
ג'וליאן בן השבע נרצח בברצלונה: "התברכנו על שהיה חלק מחיינו"
אסד הודה לרוסיה ואיראן בנאום תקיף: "סיכלנו את מזימות המערב"

שני הרוגים וששה פצועים באירוע הדקירה בפינלנד שמסתמן כפעולת טרור. מערכת וואלה! NEWS
עוד חשודים נעצרו בחשד לפיגוע. עצרת הזיכרון בכיכר בטורקו/מערכת וואלה! NEWS

בפתק שהושאר ליד זר פרחים בכיכר, נכתב: "שלום ואהבה, לא לאלימות בפינלנד". המשטרה ערכה היום סריקות במבנים בעיר וחקרה את החשוד המרכזי, שלפי עדי ראייה צעק "אללה אכבר" במהלך מסע הדקירות. "החקירה מתקדמת והתמונה נהיית ברורה יותר", אמר מפקד המשטרה, כריסטה גרנרות'.

אריה ראשידי, מוכר פירות ממוצא כורדי, נכח במקום בזמן הפיגוע וניסה להתערב. "ראיתי אותו דוקר כמה פעמים אישה שדחפה עגלות. צעקתי לאנשים להביא לי משהו כדי להילחם בו. אז ראיתי מישהו שמנסה לעצור את התוקף, אבל הוא נדקר בעצמו", אמר לרויטרס.

"מישהו נתן לי אלת בייסבול ורציתי אחריו עם עוד כמה אנשים, ניסינו להזהיר אנשים נוספים בזמן שהוא רץ לעברנו, ואז המשטרה הגיעה וירתה לו ברגל", אמר. "זעמתי והכתי אותו באלה, ואז נסוגתי".

שלושה פצועים מהמתקפה נותרו מאושפזים בבית החולים, כשמצבם יציב. "מישהו התקשר לבית החולים ואיים לבוא ולהרוג את החשוד המרכזי. דיווחנו על כך למשטרה והגברנו את האבטחה בבית החולים", נמסר מבית החולים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עצרת לאחר פיגוע הדקירה בטורקו, פינלנד, 20 באוגוסט 2017. רויטרס
עצרת לאחר פיגוע הדקירה בטורקו, פינלנד, 20 באוגוסט 2017/רויטרס
עצרת לאחר פיגוע הדקירה בטורקו, פינלנד, 20 באוגוסט 2017. רויטרס
עצרת לאחר פיגוע הדקירה בטורקו, פינלנד, 20 באוגוסט 2017/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully