וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת יועץ הבחירות האמריקני ארתור פינקלשטיין, שעבד גם עם נתניהו

סוכנויות הידיעות וטל שלו

19.8.2017 / 18:03

היועץ הבכיר, שסייע לפוליטיקאים רפובליקנים רבים וכן לראש הממשלה בקמפיין הבחירות שלו ב-1996, מת בגיל 72 מסרטן ריאות. ליברמן ספד לו: "היה אוהד גדול של מדינת ישראל"

ארתור פינקלשטיין 19.8.17. מוטי מילרוד/באובאו, מערכת וואלה! NEWS
הפך את המילה ליברלי לעלבון. פינקלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד/באובאו

יועץ הבחירות האמריקני ארתור פינקלשטיין, שסייע לפוליטיקאים רפובליקנים רבים להיבחר לקונגרס וייעץ גם לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן בעבר, הלך לעולמו בגיל 72 – כך מסרה היום (שבת) משפחתו. פינקלשטיין, שסבל מסרטן ריאות, מת בביתו בעיר איפסוויץ', מסצ'וסטס.

הוא נודע כיועץ בחירות שפועל מאחורי הקלעים, וקידם את הקריירות של שורת סנאטורים רפובליקנים מאז שנות ה-70, וכן עזר לנתניהו במהלך הבחירות ב-1996, אז זכה לראשונה בראשות הממשלה. פינקלשטיין נודע כמי שהפך את המילה "ליברלי" לעלבון פוליטי, אך נקלע לשערורייה בקרב המחנה השמרני כשנחשף שהוא הומו.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שעבד יחד עם נתניהו ב-1996, ספד לו. "הוא היה אדם לא שגרתי בעל אישיות כובשת, עם הרבה קסם וחוכמת חיים", אמר. "ארתור היה איש אשכולות ובעל ידע נרחב בתחומים רבים, אבל לפני הכול היה יהודי חם ואוהד גדול של מדינת ישראל. ברמה האישית היה ארתור חבר אמיתי, ותמיד אזכור אותו כאחד האנשים המרתקים, שהייתה לי זכות גדולה להכיר אותו".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
האסטרטג הבכיר אולי הפסיד בבית הלבן - אך כעת הוא יוצא למלחמה
עשרות טונות של מכונת הרג: אירופה מדממת מהנשק הקטלני של דאעש

האזינו: לימור לבנת נפרדת מארתור פינקלשטיין בריאיון ל-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully