וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד טלטלה בממשל: טראמפ הדיח את יועצו השנוי במחלוקת באנון

הבית הלבן הודיע כי בהסכמה בין באנון, המזוהה עם הימין הקיצוני, לראש הסגל קלי, הוחלט כי היועץ הבכיר יסיים את תפקידו. זאת כחלק מהניסיון של קלי לטהר את הבית הלבן מגורמים בעיתיים וברקע הקריאות להדחתו בעקבות הפיגוע בשרלוטסוויל

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח את יועצו הבכיר והשנוי במחלוקת סטיב באנון, בזעזוע האחרון בממשלו שחווה שורת הדחות והתפטרויות בחודש האחרון. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה אמש (שישי) כי ראש הסגל בבית הלבן ג'ון קלי ובאנון "הסכימו באופן הדדי" כי האחרון יסיים את תפקידו עוד היום. "אנחנו אסירי תודה על פועלו ומאחלים לו בהצלחה", מסרה.

ההחלטה של טראמפ להדיח באנון פורסמה אתמול בניו יורק טיימס, שם נטען כי הנשיא דן בימים האחרונים עם בכירים בבית הלבן דנים כיצד ואיך להדיח את באנון, אחד מיועציו הקרובים של טראמפ במהלך קפמיין הבחירות ומי שניהל את אתר הימין הקונספירטיבי ברייטברט.

גורם המעורה בנושא אמר לרויטרס כי בבית הלבן אפשרו לבאנון לקבל את ההחלטה בעצמו, אך ידעו שהוא ייאלץ אותם לפטר אותו. מנגד, גורם המקורב לבאנון אמר לניו יורק טיימס כי היה זה הוא שהחליט להיפרד מהנשיא וכי הוא הגיש את התפטרותו ביום שני שעבר - אך ההכרזה הרשמית על כך נדחתה בשל העימותים האלימים בשרלוטסוויל, וירג'יניה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ זועם: לא השוויתי בין הניאו-נאצים למתנגדיהם, זהו שקר
ראש מערך התקשורת הזמנית של טראמפ: יועצתו בת ה-28

סטיב באנון ארה"ב יועץ ל דונלד טראמפ. GettyImages
סייע לטראמפ להיבחר. באנון/GettyImages

מעמדו של באנון התערער עם כניסתו של קלי לתפקיד ראש הסגל החדש, שמנסה לייצב את הבית הלבן אחרי שורת טלטלות שחווה טראמפ בחודשים האחרונים. קלי החליף את ריינס פריבוס בחודש שעבר, ואחת מהחלטותיו הראשונות היו לסלק את ראש מערך התקשורת הבעייתי אנתוני סקרמוצ'י, בתום עשרה ימים בלבד בתפקידו.

בריאיון נדיר שהעניק השבוע, הביע באנון עמדה שונה מזו של הנשיא סביב עצרת הימין הקיצוני, שבמהלכה נדרסה למוות אישה אחת ונפצעו עוד כ-20. למרות דבריו, ארגוני זכויות אזרח טענו כי על טראמפ להדיח גורמי ימין קיצוני בממשלו, בהם גם באנון. ביום שלישי נשאל טראמפ על באנון, וזה השיב כי הוא חבר שלו ואוהב אותו וכי אינו גזען, "אבל נראה מה יקרה".

עוד באותו נושא

לבית הלבן של טראמפ נכנס יועץ אנטישמי שסבור שפמיניזם הוא סרטן

לכתבה המלאה
סטיב בנון ודונלד טראמפ בגטיסבורג, פנסילבניה, 22 באוקטובר 2016. AP
סייע לו רבות במהלך קמפיין הבחירות. באנון וטראמפ/AP
אנשי הסגל שטראמפ פיטר מתחילת כהונתו, אוגוסט 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
מפוטרי טראמפ מיום השבעתו לנשיאות/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

באנון התכתש בחודשים האחרונים עם גורמים אחרים בממשל ועם בני משפחתו של טראמפ, אך סילוקו עלול לפגוע בתמיכתה בטראמפ בקרב אנשי הימין הקיצוני, שרבים מהם אימצו אותו בברכה במהלך הבחירות האחרונות, וכן אחרי התבטאויותיו על פיגוע הדריסה בשרלוטסוויל, כשהאשים גם את מפגיני הנגד באלימות.

בשבועות האחרונים, פורסמו בברייטברט שורת כתבות נגד היועץ לביטחון לאומי גנרל הרברט מקמאסטר, שנטען כי הוא מחזיק בעמדות אנטי-ישראליות ומטהר את המועצה לביטחון לאומי מתומכיו של באנון. מתנגדיו של באנון טענו כי הוא מחזיק בעמדות אנטישמיות ולאומניות. גרושתו טענה בעבר כי הוא הביע התנגדות לרשום את בתם לבית ספר עם יהודים.

קצין הצי לשעבר בן ה-63, שהיה גם משקיע בבנק גולדמן זקס ומפיק בהוליווד, עשוי לחזור לנהל את ברייברט, לפי מקורביו.

(עדכון ראשון: 19:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully