וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבית הלבן של טראמפ נכנס יועץ אנטישמי שסבור שפמיניזם הוא סרטן

16.11.2016 / 11:45

הנשיא הנבחר אמנם לא מינה את סטיב באנון לתפקיד ראש הסגל, אך שמר לו מקום מקביל בתור יועץ מיוחד. לפני שהיה מנהל הקמפיין שלו, הוא עמד בראש אתר שמריץ תיאוריות קונספירציה הגורסות כי אמצעי מניעה הופכים נשים ל"משוגעות ולא מושכות"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

בקרב אנשי הקמפיין של נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הייתה מחלוקת בסוף השבוע האחרון – את מי למנות לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן, אחת מהעמדות החשובות ביותר בממשל בוושינגטון. מצד אחד, עמדה הבחירה המתבקשת לכאורה והפוליטית, יו"ר המפלגה הרפובליקנית ריינס פירבוס. הוא תמך במועמד המפלגה לכל אורך הדרך, גם כשבכיריה נטשו אותו בזה אחר זה עם שורת התלונות על הטרדה מינית מצד יותר מעשר נשים שונות. הוא אהוד מאוד בקרב ההנהגה הרפובליקנית בקונגרס ומינויו צפוי לקדם בצורה חלקה את החקיקה בקונגרס.

מולו, הייתה בחירה הפוכה. סטיב באנון, שניהל את האתר הימני קונספירטיבי "ברייטבייט", הוא גורם אנטי-ממסדי מובהק, ממובילי גישת "ייבוש הביצה" של וושינגטון. בחודש אוגוסט הוא מונה למנהל הקמפיין של טראמפ, ומאחורי הקלעים הוא הוביל את הגישה שעל המועמד הרפובליקני להתמיד בסגנונו הישיר ולא להיות "נשיאותי". בצוותו של הנשיא הנבחר התקשו לקבל את העובדה שבנון יהיה זה שיוביל את שיתוף הפעולה עם בכירי המפלגה שהוא כה מתעב.

סטיב בנון ודונלד טראמפ בגטיסבורג, פנסילבניה, 22 באוקטובר 2016. AP
פעל מאחורי הקלעים. באנון וטראמפ בגטיסבורג, בחודש שעבר/AP

אתמול נפל הפור, בערך. פירבוס קיבל את תפקיד ראש הסגל, אך גם באנון לא נשאר מחוסר עבודה. טראמפ גומל למי שנותר נאמן לו, ומנהל הקמפיין שלו מונה ליועץ מיוחד לנשיא, משרה שגבולותיה מעורפלים אך שומרת את באנון קרוב לנשיא הנבחר. כדי להדגיש עד כמה הוא חשוב בעיני טראמפ, בהודעה שבה הוכרזו המינויים הראשונים בממשל הופיע שמו של באנון ראשון ותפקידו תואר כ"שווה" לזה של פריבוס.

באנון בן ה-62 תואר פעם כ"איש הפוליטי המסוכן ביותר באמריקה". יליד נורפולק, וירג'יניה, שירת בצי האמריקני, ושם, כך סיפר, שינה את עמדותיו ימינה בעקבות שלטונו "הרע" של הנשיא ג'ימי קרטר. בעיני באנון, שעבד גם בבנק גולדמן-זקס ובהוליווד – שני מוסדות השנואים על הימין הקיצוני בארצות הברית – גם שלטונו של ג'ורג' וו. בוש גרם ל"אסון". את פריצתו לחיים הפוליטיים עשה ב-2012, אז הפך למנהל "ברייטברט" במקום מייסד האתר הקונספירטיבי.

האתר קנה את שמו בתור חממה לתיאוריות ימניות הזויות, ולכן מינויו של מנהלו לשעבר מעורר דאגה רבה בארצות הברית. בין הכותרות הבולטות ביותר היו אלו שגרסו כי אמצעי מניעה גורמים לנשים להפוך "למשוגעות וללא מושכות", השוואה בין פמיניזם לסרטן והערצה לדגל הקונפדרציה. אשתו לשעבר האשימה אותו בהתבטאויות אנטישמיות ובכך שלא רצה שבנותיהן ילמדו עם יהודים בבתי ספר.

הפגנות בעקבות בחירותו של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, לאס וגאס, נבאדה, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
ארגונים רבים גינו את המינוי. הפגנה נגד טראמפ בלאס וגאס/רויטרס

בעוד המינוי של פירבוס התקבל בהבנה, רבים הזדעקו מההחלטה להכניס את בנון, שזכה לתמיתכו של מנהיג ה-KKK לשעבר דייוויד דיוק, למעגל מקבלי ההחלטות. The Southern Poverty Law Center, העוקב אחרי ארגוני שנאה, האשים את "ברייטברט" בהפצת "לאומנות לבנה" על גבי האתר. "טראמפ הבטיח להיות הנשיא של כל האמריקנים, עליו לבטל את המינוי", מסר הארגון. הליגה נגד השמצה גינתה את המינוי בחריפות ומסרה כי מדובר ב"יום עצוב" שבו איש שהביע עמדות כה קיצוניות מתמנה לעמדה בכירה בממשל.

בשבועות הקרובים ניתן יהיה לדעת עד כמה גדולה תהיה השפעתו של באנון על הנשיא הנבחר, ואם לא מדובר רק בניסיון לנטרל את הזרם האנטי-ממסדי שסייע לטראמפ לגבור על הילרי קלינטון. כך או אחרת, הבחירה באבנון היא לא הדרך הטובה ביותר להפיג את החששות בקרב מתנגדי המיליארדר שכבש את הבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully