וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אסירים שובתים רעב בכלא אשל: "לא נכרע ברך בזמן חיפוש"

18.8.2017 / 19:07

אסירים ובהם עבריינים בכירים מוחים על נוהל שלפיו עליהם לכרוע ברך בחיפוש באגף. בכלא חוששים שהמתיחות תחריף לעימות פיזי. "לפי הקוד בעולם הפשע, עבריין לעולם לא ירד על ברכיו מול סוהר"

בית סוהר אשל, מתחם כלא באר שבע. פברואר 2017. לירון מולדובן
כלא אשל/לירון מולדובן

עשרות אסירים פליליים, בהם עבריינים בכירים, שובתים רעב זה עשרה ימים בכלא אשל שבדרום – כך נודע לוואלה! NEWS. בכלא חוששים כי המתיחות בין האסירים השובתים, הנמצאים באגף 11, לבין הסוהרים, תחריף לעימות פיזי. לטענת האסירים, הם פתחו בשביתה בעקבות התעמרות מצד מפקד הכלא, גונדר-משנה חזי מרקוביץ', וקצין המודיעין (קמ"ן) שלו.

לדבריהם, נמנעות מהם ארוחות ואף מתן מצרכי מזון חיוניים כמו פירות וירקות. כמו כן, הם טוענים שהם חווים השפלות מצד המפקדים, בהן נוהל שלפיו הם מוכרחים לכרוע על ברכיהם בעת חיפוש באגף. "עד היום רק אזקו את האסירים, אבל המפקד החדש החליט להוריד אותם על הברכיים", סיפר גורם המעורה בפרטים. "לפי הקוד בעולם הפשע, עבריין לעולם לא ירד על ברכיו מול סוהר או שוטר. האסירים סירבו לכך, ונשלחו לצינוק ולענישה נוספת כדי להשפילם", הוסיף. כמו כן, האסירים טוענים כי ארוחת הצהריים מוגשת רק ב-16:00 ושאסירים הזקוקים לארוחות דיאטטיות בגלל מחלת הסוכרת, מקבלים את הארוחה באיחור.

עוד בוואלה! NEWS:
ריבלין ליהודי ארה"ב: "דגל נאצי אצל בת בריתנו - לא נתפס"
בשיא החופש הגדול: שיבושים בפתיחת חופי רחצי בתל אביב
תיעוד: פטריוט מיירט כלי טיס בלתי מאויש בתרגיל של חיל האוויר

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
נשללו מהאסירים ששבתו רעב התייחדות וביקורים פתוחים. למצולם אין קשר לכתבה/יותם רונן

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "רמת הביטחון בבית סוהר אשל גבוהה, ובמקום מוחזקים אסירים מורכבים ומסוכנים שנשפטו לתקופות מאסר ארוכות. בשבוע שעבר, על רקע התנהגות שלילית, שב"ס ביצע פעילויות מבצעיות ובכלל זה העברה של אסירים לבתי סוהר אחרים". לפי שב"ס, בעקבות פעולות אלו "קבוצת אסירים נהגה שלא לפי כללי הסדר והביטחון המקובלים בבית הסוהר. מטבעם של דברים, סגל בית הסוהר פעל במקצועיות ובמידתיות ולפי כללי הביטחון המקובלים, תוך שמירה על ביטחונם של האסירים והסוהרים".

משב"ס נמסר כי בעקבות הפעולות "מספר אסירים פתחו בשביתת רעב, שמהווה עבירת משמעת. נוכח התנהגות זו, נשללו מהאסירים השובתים טובות הנאה הניתנות על בסיס התנהגות חיובית ובין היתר נשללו מהם התייחדות וביקורים פתוחים. נכון למועד זה , בכלא אשל 24 אסירים ממשיכים לשבות רעב, אך חשוב לציין שבית הסוהר ממשיך בהתנהלותו השגרתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully