וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ליהודי ארה"ב: "בלתי נתפס לחזות בדגל נאצי על אדמת ארה"ב"

17.8.2017 / 1:00

הנשיא שיגר אגרת לארגונים יהודיים, בה הביע תמיכה על רקע האירועים האנטישמיים וההפגנות בשרלוטסוויל שבווירג'יניה. "אנו עומדים מול ביטויי האנטישמיות עם אמונה באנושות, בדמוקרטיה ובצדק"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר אמש (רביעי) אגרת ליהודי ארה"ב, בה הביע תמיכה והזדהות על רקע האירועים האנטישמיים וההפגנה הנאו-נאצית בשרלוטסוויל, וירג'יניה, בשבוע שעבר. "המחשבה כי בימים אלה, אנו חוזים בדגל הנאצי, סמל אכזר כל כך של אנטישמיות, ברחובות הדמוקרטיה הגדולה בעולם, ובת הברית הגדולה והמוערכת ביותר של ישראל, היא כמעט בלתי נתפסת", כתב למלקולם הונליין, מראשי ועידת הנשיאים המאגדת ארגונים יהודיים בארה"ב.

"אנו מתמודדים מול ביטויים רבים של אנטישמיות ששבים ומתפרצים ברחבי העולם, באירופה ובמזרח התיכון. מול הרוע אנו עומדים כפי שעמדנו מול כל גילוי אנטישמיות. עם אמונה באנושות, בדמוקרטיה ובצדק", כתב ריבלין במכתב שביקש להעביר לקהילות היהודיות. "אני יודע שארצות הברית האדירה ומנהיגיה ידעו כיצד להתמודד עם האתגר הקשה", הדגיש.

עוד בוואלה! NEWS:
מתחת למאבק על פסלי הגנרלים מסתתר הפצע המדמם של החברה האמריקנית
מפציצים, טילי שיוט - ומיליוני הרוגים: כך תיראה מלחמה בצפון קוריאה
תיעוד: פטריוט מיירט כלי טיס בלתי מאויש בתרגיל של חיל האוויר

צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, אוגוסט 2017. רויטרס
צעדת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל/רויטרס

המכתב נשלח יממה לאחר הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "יש שני צדדים לסיפור" בהפגנות הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, שהכעיסה ארגונים יהודים אמריקנים כמו הליגה נגד השמצה, הוועד היהודי האמריקני והתנועה הרפורמית, שמחו על ההגנה על מפגינים נאו-נאצים.

גם במערכת הפוליטית בישראל יצאו נגד דבריו של טראמפ, לפיהם בין מפגיני הימין בשבת בווירג'יניה היו "גם אנשים טובים" והאחריות לאלימות מוטלת גם על מפגינים משמאל. "אין שני צדדים", אמר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "כשניאו-נאצים צועדים בשרלוטסוויל עם סיסמאות אנטישמיות נגד יהודים ובעד גזענות לבנה, הגינוי חד משמעי. הם המייצגים את הרוע והשנאה".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, כתב בפייסבוק ש"אנחנו עומדים בסולידריות עם אחינו היהודים והלא-יהודים בארה"ב מול הניאו נאצים שהרימו את ראשם המכוער. אסור להשלים עם כל דבר שהוא לא אמירה חד משמעית נגדן". ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק תקף את שתיקת ראש הממשלה, ואמר בשידור בפייסבוק כי ‏"מנהיג ישראלי צריך היה להגיב תוך שש שעות לאירועים". "יש ריח דומה לאירועים אצלנו – הפגנות של להב"ה, השתלחות ברמטכ"ל ואיום על עיתונאים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
"יש לוודא את העובדות" - לאחר שגינה את פיגוע הדריסה, התעמת הנשיא טראמפ עם עיתונאים לגבי עיתוי הצהרתו. מערכת וואלה! NEWS
טראמפ במסיבת העיתונאים/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את המפגן האנטישמי לפני נאומו של טראמפ, ואמר שהוא "נזעם מביטויי האנטישמיות, הנאו-נאציזם והגזענות. כולם צריכים להתנגד לשנאה הזו".

נתניהו לא התייחס להצהרה החדשה, אך מקורביו כן התנערו מפוסט שכתב בנו, יאיר, בנושא בפייסבוק, שבו אמר כי הנאו-נאצים בארה"ב הם "זן נכחד" והזהיר מעליית "בריוני" השמאל הרדיקלי בארה"ב, ש"הולכים ומתחזקים והופכים לדומיננטיים מאוד באוניברסיטאות ובחיים הציבוריים". מקורבים לרה"מ הגיבו כי "יאיר נתניהו הוא אדם בוגר ודעותיו הן שלו בלבד".

(עדכון ראשון: 20:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully