וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי הספרדי התערב באופן פסול בבחירת מועמד למשרה ציבורית

16.8.2017 / 17:36

נציב תלונות הציבור על שופטים קבע שהרב יצחק יוסף, המשמש גם כנשיא בית הדין הרבני הגדול, התערב באופן פסול בבחירות לרב נשר. "נושא משרה שיפוטית לא יכול להיות מעורב בפעילות שיש בה ניחוח פוליטי"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, "שבוס" וסרטוני גולשים, עריכה: אריאל תמרין

(בווידיאו: הרב הראשי נגד שירות הסעות פרטי שפועל בשבת)

הרב הראשי הספרדי ונשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב יצחק יוסף, התערב באופן פסול בבחירת מועמד למשרה ציבורית – כך קבע (היום) נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין. השופט מצא תלונה שהוגשה בעניינו של הרב יוסף, העוסקת בהתערבות פסולה של דיין בהליך בחירה של מועמד לנושא משרה ציבורית, מוצדקת.

לטענת התנועה הציונית- דתית "נאמני תורה ועבודה", שהגישה את התלונה, הרב פעל לטובת אחת המועמדים בבחירות לרב העיר נשר, בכך שלקח חלק בסבב פגישות אישיות בין חברי האסיפה הבוחרת לבין המועמד ויועץ שר ממפלגה שנתנה לו את תמיכתה. לאחריהן, נטען כי הרב התגאה בכך ש"הפך את דעתם" של מרבית חברי האסיפה הבוחרת.

הרב ציין בתגובה לתלונה כי תפקידו מחייב אותו להביע דעה ולפעול בצורה אקטיבית לטובת המועמד הטוב ביותר. עם זאת, הנציב ציין בהחלטתו כי "ישנו מרחק רב בין מתן המלצה בשבחו של מועמד מסוים, לבין נטילת חלק פעיל במסע הבחירות של אותו המועמד", והדגיש כי "כללי האתיקה לדיינים מחייבים נושא משרה שיפוטית להימנע מלהביע דעה בעניין שאינו משפטי בעיקרו. קל וחומר שאין הוא יכול להיות מעורב בפעילות שיש בה ניחוח פוליטי". בשל כך, סבר הנציב שפעילותו של הרב הייתה פסולה.


עוד בנושא:
בליווי צמוד של מד"א: רכבו של הרב הראשי תועד חוצה באור אדום
הרב הראשי נגד קו פרטי שמסיע לים בשבת: "אנחנו לא בארה"ב"
בג"ץ מנע מבית הדין הרבני להפוך אישה גרושה לעגונה: "סוף לייסוריי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו באירוע "שבע ברכות" לאחר חתונתו של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. 3 ביוני 2016. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב הראשי יוסף עם ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

בתגובה להחלטת השופט קראה תנועת "נאמני תורה ועבודה" לשרת המשפטים איילת שקד להגיש קובלנה כנגד הרב יוסף בגין "התנהגות שאינה הולמת דיין". כמו כן, התנועה דרשה להביא לביטול הבחירות לרב העיר נשר, ודרשו מהרב יוסף להתנצל בפני תושביה. כמו כן, נמסר שההחלטה "מהווה כתם על פעולותיו" של הרב והוכחה לכך ש"בש"ס מתנהלים כאילו תפקיד רבני הערים הוא מגרש המשחקים הפרטי שלהם". נמסר גם שאם "נשיאת בית המשפט העליון הייתה תומכת ופועלת למינוי ראש עיר, היינו נזעקים ובצדק, אבל כנראה שבבית הדין הרבני הגדול אין דין ואין דיין". בנוסף, אנו קוראים לשרת המשפטים להגיש קובלנה כנגד הרב יוסף בגין התנהגות שאינה הולמת דיין".

מלשכתו של הרב יוסף נמסר בתגובה להחלטה כי "כפי שקבע נציב תלונות הדיינים, התקבלה עמדתו העקרונית של הנשיא, שלפיה דיין רשאי להמליץ על מועמד לתפקיד רב עיר. מוסכם כי אין לדיין ליטול חלק פעיל בעבודת מטה בחירות של מועמד". עם זאת, נמסר כי "החלטת נציב התלונות לוקה בפגם מהותי וראוי היה שתבוטל לאלתר. החלטתו זו ניתנה בטרם התקבלה התייחסות פרטנית של נשיא בית הדין הגדול למקרה הספציפי נשוא התלונה. חשוב לציין, כי העובדות המתוארות בפנייה שונות בתכלית ממה שאירע בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully