וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי נגד קו פרטי שמסיע לים בשבת: "אנחנו לא בארה"ב"

2.8.2017 / 8:05

הרב יצחק יוסף יצא נגד יוזמת "שבוס", שמפעילה בימי שישי בערב מראש העין לת"א ובשבתות לים. "רמיסה בראש כל חוצות את יסוד תורתנו הקדושה", כתב במסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS. ישראל חופשית: "מדהים לראות כמה אנרגיות משקיע רב ראשי כדי למנוע מאזרחים לצאת מהמצור"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, "שבוס" וסרטוני גולשים, עריכה: אריאל תמרין

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, יוצא במתקפה נגד שירות הסעות שמפעילה אגודה שיתופית בימי שישי בערב מראש העין לתל אביב ובימי שבת לים, "שבוס". במסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS פונה הרב לראש עיריית ראש העין ולחברי המועצה, ומגדיר את השירות "פרצה נוראה בחומת קדושת השבת" ואת מפעיליו "אינשי דלא מעלי" ש"רומסים ברגל גאווה את קדושת השבת".

במסמך כתב הרב יוסף כי הצטער מאד לשמוע על היוזמה שבמסגרתה "מפעילים תחבורה פיראטית בשם 'שבוס ראש העין' כדי להסיע את הנוער למקומות של בילויים מחוץ לעיר". לטענתו, מפעילי היוזמה "רומסים בראש כל חוצות את שמירת השבת שהיא יסוד תורתנו הקדושה". הרב פנה במסמך לנוער ולהורים "שיחוסו על עצמם ועל בניהם שלא יכשלו בחילולי שבת החמורים וישמרו על בניהם מכל משמר".

עוד הוסיף כי "במשך עשרות שנים הצביון היהודי ברחובות נשמר באיזה מידה שהיא, למרות חילולי השבת שיש, כי אנו נמצאים במדינה יהודית ולא ברוסיה וארצות הברית". לכן, טען כי היוזמה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת "זו פרצה חמורה שיש למחות עליה בכל תוקף".

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
הרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

עמדתו של הרב יוסף היא עמדה חרדית-דתית ידועה לפיה יש להתנגד ציבורית לכל יוזמה שנחשבת לחילול שבת, אף שמדובר ביוזמה פרטית. אך עצם המתקפה על קו בודד ומקומי היא נדירה ובאה על רקע תופעה שגדלה בשנה האחרונה במסגרתה פועלים ברחבי הארץ קווי תחבורה ציבורית-שיתופית בסופי שבוע.

בחודשים הקרובים צפויה המגמה הזו להתרחב משמעותית: בימים האחרונים השיקה תנועת "ישראל חופשית" קמפיין שבו היא קוראת לפתרונות תחבורה בשבת גם בערים כמו אשדוד, ראשון לציון, אריאל, נהריה, חדרה, מודיעין, יבנה וכפר סבא, מעבר לערים שכבר פתרונות כאלה קיימים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אייל אקרמן, סמנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" אמר בתגובה כי "מדהים לראות כמה אנרגיה, זמן ומאמצים משקיע רב ראשי בישראל, על שלל עיסוקיו ותחומי אחריותו הרבים, רק כדי לנסות ולמנוע מאזרחים ישראלים נורמטיביים לצאת מהמצור השבועי ולארגן לעצמם פתרונות תחבורה בסופי שבוע, פתרונות שהוקמו בלית ברירה ובצל ממשלה שהסירה מעצמה אחריות לספק שירותים בסיסיים לאזרחיה". לדבריו, "במקום שבו המדינה הסירה אחריות לספק נגישות בסיסית לאזרחיה בכל ימות השבוע - פה נכנס הציבור ועושה בעצמו עבור עצמו. אף אחד כבר לא יכול לעצור את מהפכת התחבורה השיתופית המתרחבת".

עומר שכטר, חבר מועצת העיר ראש העין (מרצ) וממייסדי "שבוס" בעיר הוסיף: "צר לי שהרב הראשי, יצחק יוסף, עסוק בלפגוע בחיילים, סטודנטים וצעירים שרק רוצים להתנייד בבטחה בסופי השבוע. תושבים רבים בראש העין מעוניינים להגיע לארוחות שבת עם משפחותיהם או לבלות ביום החופשי שלהם מבלי להיקלע לשילוב הקטלני של אלכוהול ונהיגה – ו'שבוס' נותנת להם מענה. לא ברור לי מדוע הרב הראשי לא מתמקד באספקת שירותי דת ובוחר ברדיפת אזרחים ואזרחיות שחטאם הגדול היה העדר בעלות על רכב פרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully