וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ילדים בני ארבע: שימפנזים יכולים לשחק "אבן, נייר ומספריים"

מחקר חדש מיפן מגלה ששימפנזים יכולים ללמוד לשחק ב"אבן, נייר ומספריים" בדיוק כמו ילדים בני ארבע. לפי החוקרים, ילדים לומדים מהר יותר אבל השימפנזים מצליחים להגיע לתוצאות זהות

קופים. ShutterStock
לשימפנזים יכולות זהות כמו לילדים בני ארבע/ShutterStock

מחקר שנערך באוניברסיטת "קיוטו" ביפן מצא ששימפנזים יכולים ללמוד את הכללים של משחק הילדים הפופולרי "אבן, נייר ומספריים". במחקר השתתפו שבעה שימפנזים ממינים שונים ומגילאים שונים. לצד השימפנזים, החוקרים לימדו את כללי המשחק גם קבוצה של 38 ילדים בגילאי ארבע עד שש. לפי החוקרים, בגילאים אלו ילדים לומדים לפתור ולהתמודד עם בעיות מעגליות, בדומה לכללי המשחק.

השימפנזים למדו את האפשרויות השונות במשחק באמצעות מסך מחשב. בהתחלה הם למדו שנייר מנצח אבן, בהמשך שאבן מנצחת נייר ולבסוף למדו שמספריים מנצחים נייר. הביצועים של השימפנזים היו דומים לאלו של הילדים, אבל בזמן שהילדים שינו את בחירתם לאחר שהפסידו במשחק, לשימפנזים לקח יותר זמן להבין את הטעות. רק אחרי שהשימפנזים הפסידו במספר סיבובים, הם תיקנו את עצמם ושינו את בחירתם במטרה לנצח.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד דרמטי מהנגב: זאבים רודפים אחרי עדר חמורי בר
צפו: צבי ים נוהרים למים אחרי תחילת עונת הבקיעה בישראל
חפיסה ביום: שימפנזה מעשנת הפכה לכוכבת גן החיות בפיונגיאנג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם שימפנזים יכולים. אבן נייר ומספריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהלת המחקר, החוקרת ג'י גאו אמרה כי "היכולות של השימפנזים בהבנת היחסים בין שלוש האפשרויות היה זהה לקבוצת הילדים. אמנם אורך זמן הלימוד הכללי של השימפנזים היה ארוך יותר ביחס לילדים, אבל בסופו השימפנזים הפגינו יכולות זהות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully