וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בית משפחת המחבל מהפיגוע בחלמיש

16.8.2017 / 8:12

כלים הנדסיים הרסו את ביתו של עומר עבד א-ג'ליל בכפר כובר שמצפון לרמאללה, שרצח שלושה מבני משפחת סלומון בפיגוע. מיכל, שאיבדה בפיגוע את בעלה, גיסתה וחמיה: "את הבית שלי המחבל החריב לתמיד"

צילום: דובר צה"ל

(מעצרה של אמו של עבד א-ג'ליל בגין הסתה, בחודש שעבר)

כוח צה"ל הרס הלילה (רביעי) את בית משפחתו של עומר עבד א-ג'ליל, המחבל שרצח את שלושה מבני משפחת סלומון בחלמיש לפני כשלושה שבועות, בכפר כובר שמצפון-מערב לרמאללה. מוקדם יותר דיווח האתר "מרכז המידע הפלסטיני" על עיתונאי פלסטיני שנפצע בראשו מירי כדור גומי במהלך עימותים שהתפתחו במקום בין צעירים מקומיים לבין החיילים בכוח שנכנס אל הכפר.

מיכל סלומון, שבעלה אלעד נרצח בפיגוע, טענה כי אין להסתפק בהריסת ביתו של המחבל. "שמעתי על הריסת הבית הבוקר מגורמי הבטחון", סיפרה. "את בתי משפחות המחבלים אפשר לבנות מחדש, אך את הבית שלי החריבו לתמיד. צריך עונש מוות כדי שהמחבלים האלה לעולם לא יזכו להקים או להקים מחדש בית, ואם לא עונש מוות, צריך להחמיר בצורה קיצונית את תנאי הכליאה שלהם, ולמנוע מהם כל דבר שאינו מינימום, כמו טלויזיה או אפשרות ללמוד. הם רצחו והם צריכים להיענש. הם ממש לא זכאים לפנסיון על חשבוננו".

אתמול הוחלט להגיש הצהרת תובע נגד כמה מבני משפחתו של עבד א-ג'ליל בגין אי מניעת פשע. אמו, אביו, שני אחיו ודודו של המחבל נעצרו בשבועות האחרונים ובמהלך חקירתם עלה כי ידעו זמן קצר לפני הפיגוע על כוונתו להוציא לפועל פיגוע אך לא פעלו לעצירתו. אמו של עבד א-ג'ליל אף נעצרה כמה ימים לאחר הפיגוע בחשד להסתה.

לקריאה נוספת:
הפיגוע בחלמיש: צל"ש יוענק ללוחם "עוקץ" שנטרל את המחבל
"בחרנו בחיים – ולא בייאוש": המשפחה מחלמיש חגגה את ברית הנכד
נתניהו בביקור תנחומים: "להוציא להורג את המחבל השפל מחלמיש

הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בכפר כובר. דובר צה"ל
דחפור של צה"ל הורס את בית משפחת המחבל בכובר, הבוקר/דובר צה"ל
הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בכפר כובר. דובר צה"ל
הריסת הבית, הלילה/דובר צה"ל

עבד א-ג'ליל פעל על פי החשד באופן עצמאי וכתב פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בטרם יצא לבצע את הפיגוע שבו כתב כי בכוונתו לפעול "להגן על מסגד אל-אקצא". בין היתר כתב: "אתם אלה שנושאים נשק סתם, משתמשים בו רק לחתונות, אתם לא מתביישים מעצמכם? תכריזו מלחמה למען אללה, הם סגרו את אל-אקצא שלנו והנשק שלכם דומם, כל מה שיש לי זה סכין מושחז שכן יענה לקריאת אל-אקצא, בושה לכם אלה שמדליקים מריבות בינינו, שאלוהים ינקום בכם כאשר תתחשבנו מולו".

לאחר שחדר לבית משפחת סלומון בהתנחלות שבבנימין עבד א-ג'ליל בליל שבת, ב-21 ביולי, הוא דקר למוות את אב המשפחה יוסף, בן 70, ואת שני ילדיו - חיה, בת 46 ואלעד, בן 36. רעייתו של יוסף טובה, בת 68, נפצעה באורח בינוני-קשה אך כעבור כמה ימים התייצב מצבה.

ע', חייל ביחידת "עוקץ" המתגורר בשכנות למשפחת סלומון, הגיע למקום כששמע צעקות וירה דרך חלון המטבח במחבל ופצע אותו. עבד א-ג'ליל פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ונעצר בידי כוחות הביטחון. בשבוע שעבר קיבל ע' צל"ש ממפקד אוגדת יהודה ושומרון על תפקודו בזירת הפיגוע.

(עדכון ראשון: 5:05)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפצע מירי שכנם של בני המשפחה ונעצר בבית החולים. עבד א-ג'ליל/מערכת וואלה!, צילום מסך
הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בכפר כובר. דובר צה"ל
הריסת הבית, הלילה/דובר צה"ל
הריסת בית המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש בכפר כובר. דובר צה"ל
הריסת הבית, הלילה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully