וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהתיכונים המצטיינים דתיים-לאומיים: "הדת מוסיפה להצלחה"

14.8.2017 / 11:59

אחוז בתי הספר המצטיינים מהמגזר עומד על 32%, כשרק 15% מכלל תלמידי מוסדות החינוך הם דתיים-לאומיים. במשרד החינוך תולים זאת ב"ליווי מוגבר של מתקשים ויותר השתלמויות למורים". עם זאת, גורמים אחרים מסבירים את ההצטיינות במיוני הקבלה שעוברים התלמידים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתי הספר הדתיים לאומיים בלטו ברשימת התיכונים המצטיינים שפרסם אתמול (שני) משרד החינוך. שיעורם ברשימה היה 32%, נתון הגבוה מאחוז הדתיים-לאומיים מכלל התלמידים - 15%. זאת עלייה של כ-10% בהשוואה לשנה שעברה, אז היו בתי ספר אלו 22.7% מבתי הספר המצטיינים.

זה המשך המגמה של השנים האחרונות - עד לפני שלוש שנים, שיעור התיכונים הדתיים-לאומיים ברשימה זו היה ב-10%. נתונים אלו מצטרפים לנתוני המיצ"ב האחרונים, שמצביעים על שיפור בציוני התלמידים במגזר.

ראש מנהל החינוך הממלכתי-דתי במשרד החינוך, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, טוען כי השיפור התאפשר הודות להטמעת למידה משמעותית במוסדותיו. "עבודה אינטנסיבית של צוותי המורים, לצד למידה משמעותית מבלי להניח לרגע את העולם הערכי והציוני, הביאו לתוצאות הנפלאות הללו", אמר.

לדבריו, "בנינו מתווה עבודה שיטתי ומסודר, המתבטא בין היתר בליווי מוגבר של מתקשים ויותר השתלמויות למורים". ראש ישיבת אמי"ת באר שבע שנבחרה כאחד מבתי הספר המצטיינים השנה, הרב סיון סרור, טוען דווקא כי הדת עצמה היא "ערך מוסף משמעותי שמסייע להצלחה".

עוד בוואלה! NEWS:
גשר קרס על משאית בכביש 4 בבני ברק; שני לכודים במקום
הבלוגרית האיראנית שנמלטה לישראל משתקעת בארץ - והחלה ללמוד עברית
סיירה לאון: מאות הרוגים במפולת בוץ והצפות, חשש לנפגעים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המנהל החינוכי של רשת בני עקיבא וחבר מועצת מנהל החינוך הדתי, ד"ר יונה גודמן, טוען כי הסיבה להצטיינות טמונה בזמן הרב שמשקיעים בתי הספר בלימודי יהדות. "התוצאות מוכיחות שלימודי יהדות ולימודים כלליים צועדים יחדיו ומפרים זה את זה", טען.

עם זאת, גורם אחר במערכת החינוך טוען כי קיימת סיבה אחרת להצטיינות המגזר. לדבריו, חלק מבתי הספר לא מקבלים "כל תלמיד ותלמיד", ואחוז בתי הספר הללו גבוה יותר מאשר בחינוך הממלכתי-חילוני. "לרוב במגזר החילוני, תלמידים נרשמים לבתי ספר לפי אזורי רישום", הסביר הגורם. "במגזר הדתי, לעומת זאת, קיימים הרבה מוסדות סלקטיביים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
המגזר המצטיין, הממלכתי-דתי/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully