וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיירה לאון: מאות הרוגים במפולת בוץ והצפות, חשש לנפגעים נוספים

לפחות 200 בני אדם איבדו את חייהם בעיירה הררית הסמוכה לבירה פריטאון, סגן הנשיא: "זה אסון רציני, אני שבור". עשרות בתים ארעיים שקעו מתחת לבוץ והסלעים. בתי החולים: "זקוקים לתגבורת"

מפולת בוץ ושיטפונות בסיירה לאון. אי-פי, AP
השטפונות סמוך לפריטאון/AP, אי-פי

מאות בני אדם נהרגו היום (שני) בסיירה לאון, במפולת בוץ בפרברי הבירה פריטאון. בצלב האדום מסרו אחר הצהריים כי מניין ההרוגים עומד על 200, אך גורמי ההצלה והשיטור חוששים כי המספר ימשיך לעלות.

סגן הנשיא ויקטור פו אישר כי "מאות אנשים מוטלים מתים מתחת להריסות". לדבריו, שנמסרו בעיירה ההררית רגנט שספגה את מרבית הנזק, "זה אסון רציני, אני שבור. אנחנו מנסים לגדר את האזור ולפנות את התושבים".

מפולת בוץ ושטפונות בסיירה לאון. אי-פי, AP
זירת האסון/AP, אי-פי

עשרות בתים ארעיים שקעו תחת הבוץ והסלעים, לאחר לילה גשום במיוחד במדינה שנמצאת על חופה המערבי של אפריקה. מפולות בוץ ושיטפונות נחשבים אירועים שכיחים במהלך העונה הגשומה בסיירה לאון.

תושבים מקומיים נראים מחפשים בבוץ אחר קרוביהם, ובית החולים המקומי התמלא בגופות טריות, שלרובן לא נמצא מקום. "התכולה של חדר המתים קטנה מדי", אמר עובד בבית החולים, שקרא למשרד הבריאות לספק עוד אמבולנים שיסייעו בהעברת הגופות. בטלוויזיה הציבורית עצרו את השידורים הרגילים והראו תמונות של ההריסות ושל החיפושים אחר הנעדרים מזירת האסון.

בישראל הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את משרד החוץ להוציא משלחת סיוע בשל האסון. הסיוע יינתן באמצעות שגרירות ישראל בסנגל ויכלול על פי הצורך משלוחי תרופות, מים נקיים, שמיכות ואמצעים נוספים.

(עדכון ראשון: 18:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully