וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטובים לטיס: הכירו את אלוף עמיקם נורקין מפקד חיל האוויר החדש

עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר הנכנס, יחליף את אלוף אמיר אשל. נורקין התגייס ב-1985 וסיים קורס טיס במגמת קרב כחניך מצטיין. הוא היה טייס ה-F-15 הצעיר ביותר אי פעם בעולם. צפו במיטב התמונות של מפקד חיל האוויר החדש

אלוף עמיקם נורקין מונה בשבוע שעבר למפקד חיל האוויר, בטקס שנערך בלשכת הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בבסיס הקריה בתל אביב. נורקין, שכיהן עד אז כראש אגף התכנון בצה"ל, יחליף את אלוף אמיר אשל, מפקד חיל האוויר היוצא שכיהן בתפקיד במהלך חמש השנים האחרונות וישתחרר מצה"ל לאחר כ-40 שנות שירות.

"חיל האוויר קולט יכולות רבות שירחיבו את מוטת אחריותו", אמר נורקין עם מינויו. "הוא יעמיק את השותפות עם זרועות הצבא ואגפיו - הן בבניין הכוח והן בהפעלת הכוח. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של אנשים איכותיים ומסורים – הגאים בתרומתם לביטחון ישראל".

לאחר מכן, פנה הרמטכ"ל לאלוף נורקין ואיחל לו הצלחה בתפקידו החדש: "עשית את כל התפקידים המרכזיים שחיל האוויר ידע להציע למפקדים המצטיינים שלו. המינוי הזה נראה לי המהלך הטבעי אחרי הצטיינות לאורך כל שנות השירות".

לדברים הצטרף גם שר הביטחון אביגדור ליברמן שציין כי האלוף אשל תרם תרומה משמעותית לביטחון ישראל. "השנים שלך כמפקד חיל האוויר היו משמעותיות מאוד ופוריות מאוד בתקופה מורכבת מאוד. נורקין, אתה נכנס לתפקיד ומיד מתחיל להתמודד עם הרבה אתגרים. אתה תצטרך להמשיך להפוך את הזרוע הארוכה לזרוע הרבה יותר ארוכה".

אלוף נורקין, בן 50, נשוי ואב לשלוש בנות. הוא גדל במושב בית שערים בעמק יזרעאל, למד בתיכון חקלאי נהלל. ביולי 1985 התגייס לצה"ל וסיים קורס טיס במגמת קרב כחניך מצטיין. אחרי ארבעה חודשי טיסה על מטוס "סקייהוק" בשלב האימון המתקדם, שובץ ב-1988 כטייס מבצעי בטייסת אבירי הזנב הכפול, טייסת F-15, ובכך היה לטייס ה-F-15 הצעיר ביותר אי פעם בעולם.

באמצע שנות ה-90 מונה נורקין לסגן מפקד טייסת א' בטייסת נשר הזהב שמטיסה מטוסי F-16 והשתתף במבצע ענבי זעם. לאחר מכן שימש כראש מדור במחלקת מבצעים של חיל האוויר. בשנים 1999 עד 2002 שב לטייסת "אבירי הזנב הכפול" כמפקד הטייסת. ב-2003 נבחר להוביל את צוות הקליטה של ראשוני מטוסי ה-F-16I ("סופה") בחיל האוויר, כמפקד טייסת הנגב המתחדשת.

במלחמת לבנון השנייה שירת נורקין כראש מחלקת המבצעים בחיל האוויר. בשנים 2009 עד 2012 כיהן כמפקד בסיס תל נוף בדרגת תא"ל, ובמרץ 2012 מונה לראש להק האוויר, האחראי על הפעילות המבצעית, פעילות האימונים וההדרכה והפעילות השוטפת של החיל. בנובמבר 2012 היה ממפקדי מבצע הסיכול הממוקד של אחמד ג'עברי, שהיווה את מהלך הפתיחה במבצע עמוד ענן. באוגוסט 2014 מונה לראש מטה חיל האוויר ומילא תפקיד זה עד יוני 2015.

כחודש לאחר מכן הועלה נורקין לדרגת אלוף והחל לכהן כראש אגף התכנון של צה"ל, עד למינויו החודש למפקד חיל האוויר. נורקין הוא בוגר המכללה לביטחון לאומי, ובעל תואר שני במדעי החברה בהצטיינות מאוניברסיטת חיפה. עבודת המוסמך שלו היא בנושא "השפעות מהפכת המידע והשינויים באופי המלחמה על מודל הפיקוד והשליטה בכוח האווירי".

עקבו אחרינו גם באינסטגרם לתמונות נוספות

ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully