וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לאביה: איוונקה טראמפ גינתה את הימין הקיצוני בווירג'יניה

13.8.2017 / 17:10

בתו של נשיא ארה"ב אמרה כי "אין מקום בחברה שלנו" לניאו-נאציים ולתומכי עליונות הגזע הלבן, אחרי אירוע הדריסה בעצרת הימין בשרלוטסוויל. טראמפ עצמו גינה את "האלימות מצד כל הצדדים". גם בכירים רפובליקנים תקפו את הנשיא על גינויו הרפה

עריכת וידאו:ניר חן

איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית, גינתה היום (ראשון) בתקיפות את האירועים האלימים בעצרת הימין הקיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, שבהם דרס צעיר קבוצת מפגינים, שמחו על הצעדה שבה השתתפו גורמים ניאו-נאציים ותומכי עליונות הגזע הלבן. זאת בניגוד לדברי הנשיא, שלא ציין מפורשות את אלימות הימין הקיצוני וייחס את האירועים האלימים לשני הצדדים.

"אין מקום בחברה שלנו לגזענות, לעליונות הגזע הלבן ולניאו-נאציזם", כתבה בחשבון הטוויטר שלה. "עלינו להתאחד כולנו כאמריקנים ולהיות מדינה מאוחדת". דבריה מצטרפים לשורת בכירים רפובליקנים ואחרים, שאמרו כי טראמפ היה צריך להיות תקיף יותר בגינויים שלו נגד הימין הקיצוני, אחד מבסיסי הכוח המרכזיים שלו במהלך קמפיין הבחירות האחרון.

באירוע הדריסה, שהחל עם פיזור עצרת הימין בשל עימותים אלימים, נהרגה אישה ועוד 19 איש נוספים נפצעו. הנהג, בן 20 מאוהיו, נעצר בחשד לרצח. ה-FBI פתח בחקירה בחשד לפשע שנאה. עוד 15 איש נוספים נפצעו בתקריות במהלך המצעד, שבו מחה הימין הקיצוני על הסרת פסלו של רוברט לי, מפקד כוחות הדרום במלחמת האזרחים, שנתפס כסמל לתמיכה בעבדות.

לקריאה נוספת בנושא
"ניאו-נאצים – החוצה!": המחאה הגזענית הפרה את השקט בווירג'יניה
אמו של הדורס בצעדת הימין בווירג'יניה: "ביקשתי שיפגין בצורה שלווה"
ארה"ב: רכב דרס מפגינים נגד עצרת ימין קיצוני; אישה נהרגה ו-19 נפצעו

פצועים בדריסה בהפגנה נגד צעדת ימין קיצוני בשרלוטסוויל, וירג'יניה, ארה"ב, אוגוסט 2017. רויטרס
אחד מנפגעי אירוע הדריסה בשרלוטסוויל, אתמול/רויטרס

בין המגנים היו סנאטורים רפובליקנים בכירים, בהם יריבו של טראמפ במהלך הבחירות האחרונות. טד קרוז אמר כי זאת "פעולת טרור מקומית ומבחילה" ומרקו רוביו אמר כי "חשוב שהאומה תשמע אותו (הנשיא טראמפ) מתאר את האירועים בשרלוטסוויל כמו שהם - מתקפת טרור על ידי גזענים לבנים".

הסנאטור אורין האטץ' היה תקיף עוד יותר. "עלינו לכנות את הרשע בשמו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אחי לא מסר את חייו ונלחם בהיטלר כדי שלא נטפל ברעיונות הנאציים כאן בבית".

ננסי פלוסי, מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, אמרה כי "דבריו של הנשיא על 'אלימות בקרב צדדים רבים' מתעלמים מהמציאות המבישה של הגזענים הלבנים בארצנו כיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully