וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב אום אל-פחם מואשם שתכנן להצטרף לשורות דאעש בסיוע אחיו

11.8.2017 / 14:12

מחמוד עבד אל-כרים קאסם ג'בארין נעצר לאחר שהתקבל מידע כי תכנן לעבור לסוריה ולהילחם בשורות הארגון, ואילו אחיו נעים נשבע אמונים למנהיג אל-בגדאדי. בחיפוש בבית המשפחה נמצא רובה קרל גוסטב

אחים מאום אל-פחם שנעצרו בחשד לסיוע לדאעש. דוברות שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
אחים מאום אל-פחם שנעצרו בחשד לסיוע לדאעש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שב"כ

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד שני אחים תושבי אום אל-פחם בגין תמיכה בארגון המדינה האסלאמית (דאעש). השניים נעצרו בחודש שעבר, בעקבות מידע שהתקבל על כוונתו של המבוגר מביניהם לצאת מהארץ ולהצטרף לשורות הארגון.

האח הגדול, מחמוד עבד אל-כרים קאסם ג'בארין בן ה-25, מואשם בעבירה של מגע עם סוכן חוץ, ואילו אחיו נעים בן ה-20 מואשם בהחזקת נשק. דבר החקירה הותר לפרסום הבוקר, עם הגשת כתב האישום לבית המשפט המחוזי בחיפה.

נשק שנתפס אצל אחים מאום אל-פחם שנצערו בחשד לסיוע לדאעש. דוברות שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
הרובה שנתפס בביתם של האחים באום אל-פחם/מערכת וואלה! NEWS, דוברות שב"כ

במסגרת החקירה התקבל מידע לפיו מחמוד התכוון לצאת מהארץ, על מנת להצטרף לארגון המדינה האיסלאמית בסוריה. בכתב האישום נטען כי הוא עמד בקשר עם פעיל דאעש בסוריה, תושב אום אל-פחם לשעבר, שהצטרף ללחימה בשנת 2014, ואמור היה לסייע לו לצאת לסוריה.

בחיפוש של המשטרה ושירות הביטחון הכללי שנערך בביתם של השניים אותר רובה מאולתר מסוג קרל גוסטב, כמו גם מספר רב של תמונות שהצביעו לדברי המשטרה על חיזוק החשדות כי הם תומכים בדאעש. בנוסף, העלתה החקירה כי נעים נשבע אמונים לראש ארגון המדינה האיסלאמית, "אבו בכר אלבגדדי", ובכך ראה עצמו כפעיל בארגון המדינה האיסלאמית.

במערכת הביטחון העריכו לפני כשנתיים כי עשרות ערבים ישראלים הצטרפו לשורות ארגון הטרור הנלחם נגד משטר אסד וחיזבאללה בסוריה, חלקם נעצרו עם שובם ארצה.

אלפי תושבי אום אל-פחם במסע הלוויית שלושת המחבלים מהפיגוע בהר הבית, 27 ביולי 2017. שלומי גבאי, שלומי גבאי
לווית המחבלים מהר הבית באום אל-פחם/שלומי גבאי, שלומי גבאי

השבוע קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה את בקשתו של שר הפנים אריה דרעי לשלול את אזרחותו של עלאא זיוד, תושב אום אל-פחם, שהורשע בביצוע פיגוע הדקירה והדריסה בגן שמואל ב-2015. בשל מעשיו, נגזרו על זיוד 25 שנות מאסר בחודש יוני בשנה שעברה.

בחודש שעבר ביצעו שלושה תושבי אום אל-פחם פיגוע ירי בהר הבית, והרגו שני שוטרים. כעבור שבועיים שוחררו גופותיהם ונקברו בעיר, כשתהלוכת הלוויה נערכה בליווי דגלי פלסטין וקריאות לשחרור מסגד אל-אקצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully