וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד האיום מצפון גובר: אזרחי קוריאה הדרומית מתכוננים לתרחיש האימים

בימים האחרונים עלו מכירות המזון המוכן במדינה ב-50%, ובבירה סיאול מתכוננים לתרגיל עורף ומכינים את תחנות הרכבת התחתית לשימוש כמרחבים מוגנים. במקביל, נשמעים קולות להתחמשות לשם הגנה עצמית: "הגיע הזמן לבחון חימוש גרעיני"

צילום: רויטרס

החשש בקוריאה הדרומית גובר ברקע התחמשותה הגרעינית של שכנתה מצפון ובעקבות ההסלמה בהתבטאויותיה של פיונגיאנג. בסיאול חוששים מאיומיה של פיונגיאנג, שטענה לאחרונה שתהפוך את העיר ל"ים של להבות", ומפחדים גם לנוכח המתיחות הגואה מול וושינגטון - המצויה אף היא בטווח הטילים הבין-יבשתיים של מנהיג הצפון קים ג'ונג און. בימים האחרונים נשמעות בדרום קריאות להתחמשות בנשק גרעיני להגנה עצמית, זאת בעוד אזרחי המדינה מתכוננים למצב לחימה באמצעות אגירת מזון.

עם הפיכתם של האיומים מצפון לבלתי ניתנים להתעלמות, עלו השבוע מכירת הארוחות המוכנות לאכילה בקוריאה הדרומית ב-50%. "מאז 2006, אז עשתה קוריאה הצפונית את ניסוי הגרעין הראשון שלה, לא הייתה תגובה כזו נרחבת מהציבור", סיפר יון הי-יאול, מנכ"ל חברה לייצור מזון מוכן בקוריאה הדרומית. "נראה שאנשים הפכו חסינים לניסויי טילים חוזרים ונשנים עד לזמן האחרון".

עוד בנושא:
בכירים בממשל הופתעו מאיומי טראמפ לצפון קוריאה: "דבריו לא תוכננו"
קוריאה הצפונית עונה לטראמפ: "שוקלים לתקוף את האי גואם"
סין: נשמור על נייטרליות אם קוריאה הצפונית תתקוף את ארה"ב

היערכות למלחמה בקוריאה הדרומית בעקבות המתיחות עם קוריאה הצפונית. 11 באוגוסט 2017. רויטרס
מכונה עם מזון מוכן בתחנת רכבת תחתית בסיאול, היום/רויטרס

לצד קניית המזון הפרטית מצד אזרחים המתכוננים לתרחיש אימים, בעיריית סיאול החליטו על הרחבת ההשתתפות בתרגיל עורף לאומי שיתקיים בהמשך החודש. התרגיל, שיכלול ניסוי צופרים בן חמש דקות, יכלול עצירה של כלל כלי הרכב בעיר ופינוי של הולכי רגל מהרחובות למקלטים ולתחנות רכבת תחתית. בשנה שעברה, לשם השוואה, השתתפו רק חמישה רובעים של הבירה בתרגיל - אך השנה ישתתפו כל 25 הרובעים בה.

לפי גורמים רשמיים, הגברת הכוננות בעיר חשובה מאחר שרוב תושביה אינם יודעים היכן ישנם מרחבים מוגנים, ורוב תחנות הרכבת התחתית לא מצוידות במזון, מים, ערכות עזרה ראשונה ומסיכות אב"כ. בימים האחרונים החלו להציב מכונות עם מזון משומר בתחנות ואף הוצבו שלטים המראים היכן ישנו מרחב מוגן. "מאחר שתחנות הרכבת התחתית עמוקות ועמידות מספיק, נוכל לשרוד מתקפות. פשוט חבל שהתשתית הזו לא מוכרת מספיק בקרב הציבור ושאין אספקה לשעת חירום", אמר גורם במשרד ההגנה בסיאול.

עוד באותו נושא

סין: נשמור על נייטרליות אם קוריאה הצפונית תתקוף את ארה"ב

לכתבה המלאה
היערכות למלחמה בקוריאה הדרומית בעקבות המתיחות עם קוריאה הצפונית. 11 באוגוסט 2017. רויטרס
שלט המורה על מרחב מוגן בכניסה לתחנת רכבת תחתית בסיאול, היום/רויטרס

ראש עיריית סיאול, פרק וון-סון, אף התייחס למתיחות ואמר לאחרונה כי "מאחר שקוריאה הצפונית קובה מאוד לחציית הקו האדום, על סיאול להגביר את כל אמצעי ההגנה שיש לה מול האיום האפשרי". תרגיל העורף בעיר יהיה חלק מאימון צבאי גדול יותר, שיתרחש ב-21 עד 24 באוגוסט ויכלול תרגיל צבאי משותף עם ארצות הברית.

בעוד בסיאול ובשאר המדינה החלו אזרחים להתכונן לעימות אפשרי, התקשורת בדרום קוריאת לשקול מחדש את מדיניות ההגנה של המדינה. "זה הזמן להתחיל לבחון את נושא החימוש הגרעיני", נכתב במאמר המערכת ב"קוריאה הראלד", ולפי פרשנים, תחומי המחקר בקוריאה הדרומית מפותחים מספיק לפיתוח ראש נפץ אטומי תוך חודשים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בבית הלבן. 30 ביוני 2017. רויטרס
חוששים שארה"ב לא תעמוד בהתחייבויותיה. טראמפ ונשיא קוריאה הדרומית מון/רויטרס

בעיתון אף קראו לוושינגטון להציב כלי נשק להשמדה המונית בשטח קוריאה הדרומית כדי שלא תצטרך להתחמש בעצמה. לאחר מלחמת קוריאה, שהסתיימה ב-1953, החזיקו האמריקנים ראשי נפץ גרעיניים בחצי האי, אך הם הסירו אותו ב-1991, לאחר הצהרה משותפת של שתי הקוריאות על הפיכת חצי האי ל"נקי מגרעין". עם זאת, פיונגיאנג נטשה את ההסכם ב-2008, שנתיים אחרי ניסוי הגרעין הראשון שלה.

סיאול, שבשטחה יותר מ-28 אלף חיילים אמריקנים, התחייבה בעבר שלא לפתח בעצמה נשק להשמדה המונית, ובתמורה קיבלה מארצות הברית התחייבות לספק לה "מטריה גרעינית" נגד איומים עתידיים. לאחר הניסויים המוצלחים בטיל בליסטי בין-יבשתי שביצעה פיונגיאנג בחודש שעבר, נכתב ב"קוריאה הראלד: "ייתכן שהאמין במטריה הגרעינית שארצות הברית מספקת לנו התערער".

היערכות למלחמה בקוריאה הדרומית בעקבות המתיחות עם קוריאה הצפונית. 11 באוגוסט 2017. רויטרס
מכונה עם אספקת מזון מוכן ברכבת התחתית, סיאול, היום/רויטרס
היערכות למלחמה בקוריאה הדרומית בעקבות המתיחות עם קוריאה הצפונית. 11 באוגוסט 2017. רויטרס
שלט מרחב מוגן בסיאול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully