וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שגורשה מטורקיה: הבלוגרית מבקשת המקלט מאיראן נחתה בישראל

10.8.2017 / 11:10

הבלוגרית נדה אמין, שכתבה בין היתר עבור אתר ישראלי, הגיעה לארץ לאחר שהשר דרעי התיר את כניסתה השבוע בעקבות בקשת אגודת העיתונאים. היא הוכרה כפליטה בידי האו"ם והייתה צפויה לעונש מוות עם חזרתה לאיראן

עריכה: יאיר דניאל

הבלוגרית האיראנית נדה אמין, הכותבת עבור אתר ישראלי וגורשה מטורקיה, הגיעה היום (חמישי) לישראל. שר הפנים אריה דרעי התיר השבוע לאמין להיכנס לישראל בעקבות בקשה של אגודת העיתונאים בירושלים. אם הייתה חוזרת לארץ מוצאה, הייתה צפויה לעונש מוות.

אמין, בת 33, כותבת בין היתר עבור "טיימס אוף ישראל" בגרסה הפרסית, מה שככל הנראה גרם ללחץ של טהראן על אנקרה לפעול לגירושה. לדבריה, היא ספגה איומים מצד סוכני מודיעין איראנים בטורקיה. היא אף כתבה ספר על זכויות נשים באיראן, אך זה נאסר לפרסום.

עוד בוואלה! NEWS
הבלוגרית האיראנית שכותבת לישראל חוששת מגירוש: "יוציאו אותי להורג"
בעקבות בקשת אגודת העיתונאים: דרעי אישר מקלט בישראל לעיתונאית איראנית

הבלוגרית האיראנית נדה אמין שכותבת לישראל חוששת מגירוש מטורקיה, 4 אוגוסט 2017. אתר UN-Watch, אתר רשמי
ספגה איומים מגורמי מודיעין איראנים. אמין/אתר רשמי, אתר UN-Watch

היא נמלטה מארצה לפני שלוש שנים ומצאה מקלט בטורקיה, ואף הוכרה כפליטה בידי נציבות האו"ם לפליטים. במכתבה לארגון זכויות האדם כתבה: "חזרתי לאיראן - משמעותה עינויים, אונס ובסופו של דבר גם הוצאה להורג". למרות פניית עורך דינה לרשויות בטורקיה, לא התקבלה תשובה מדוע גורשה מהמדינה.

בבקשת איגוד העיתונאים בארץ הובהר כי אמין צפויה להיעצר מיד עם הגיעה לאיראן ונשקפת לה סכנת חיים והוצאה להורג בשל עבודתה ועקב העובדה שכתבה כמה טורי דעה לאתר הישראלי. באגודה ביקשו שדרעי יורה להנחות את הגורמים המתאימים במשרד לאשר לה כניסה ושהייה בישראל "עקב היותה פליטה בסכנת חיים הנרדפת בגלל עבודתה העיתונאית, דיווחי אמת ודעותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully