וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלוגרית האיראנית שכותבת לישראל חוששת מגירוש: "יוציאו אותי להורג"

4.8.2017 / 21:19

נדה אמין, פעילת זכויות נשים שנמלטה מאיראן לפני שלוש שנים ומצאה מקלט בטורקיה, תגורש מחר בחזרה לארצה על ידי הרשויות באנקרה. "חזרה לטהראן - משמעותה גזר דין מוות", הזהירה

הבלוגרית האיראנית נדה אמין שכותבת לישראל חוששת מגירוש מטורקיה, 4 אוגוסט 2017. אתר UN-Watch, אתר רשמי
הבלוגרית האיראנית נדה אמין/אתר רשמי, אתר UN-Watch

הרשויות בטורקיה צפויות לגרש מחר (שבת) בלוגרית איראנית שכותבת עבור אתר ישראלי ומזהירה כי בארצה ישיתו עליה עונש מוות בטענה של בגידה במולדת. נדה אמין, פעילת זכויות נשים ובעלי חיים, נמלטה מאיראן לפני שלוש שנים ומצאה מקלט בטורקיה, ונציבות האו"ם לפליטים אף הכירה בה כפליטה.

אמין, בת 33, כותבת בין היתר עבור "טיימס אוף ישראל" בגרסה הפרסית, מה שככל הנראה גם ללחץ של טהראן על אנקרה לפעול לגירושה. לדבריה, היא ספגה איומים מצד סוכני מודיעין איראנים בטורקיה והיא מנסה לרתום את המערב להצילה. בעברה היא אף כתבה ספר על זכויות נשים באיראן, אך זה נאסר לפרסום.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בקואליציה: "הסכם עד המדינה עשוי להיות נקודת מפנה פוליטית"
עובדי חיפה כימקלים קיבלו את השבת במפעל: "נזרקים לאבטלה ולאבדון"
תקרית הירי בשגרירות בירדן: הפרקליטות הורתה על בדיקה משטרתית

"חזרתי לאיראן - משמעותה עינויים, אונס ובסופו של דבר גם הוצאה להורג", כתבה במכתב נואש לארגון זכויות האדם. עורך דינה פנה לרשויות בטורקיה כדי שאלו יספקו הסבר מדוע הן מגרשות אותה בחזרה לאיראן, אך הוא טרם קיבל על כך תשובה, ומועד גירושה הוא עדיין מחר.

"אני מפחדת מאוד, לא עשיתי דבר רע, והאו"ם הכיר בי כפליטה", סיפרה לבילד הגרמני. "אבל כמה גורמים בטורקיה שמו אותי על הכוונת. אני לא יכולה לחזור לאיראן, אני רק רוצה לעבור למדינה אחרת שם אהיה בטוחה".

בקנדה, הסנאטורית לינדה פרום קראה לשרת החוץ לסייע בסוגיה. "נדה אמין נמצאת בסכנה בשל כתיבה לישראל מטורקיה. הסופרת הפמיניסטית האיראנית האמיצה תגורש לאיראן. כריסטיה פרילנד, בבקשה תעזרי", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

נשים איראניות בטהראן. 30 בינואר 2016. AP
"חזרה לאיראן - משמעותה מוות". נשים בטהראן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully