וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בקואליציה: "הסכם עד המדינה עשוי להיות נקודת מפנה פוליטית"

4.8.2017 / 20:30

בקואליציה שומרים על שתיקה, אך ההתפתחויות בחקירות ראש הממשלה - הודאת המשטרה כי הוא חשוד בשוחד וגיוס איש סודו ארי הרו לעד מדינה - מהוות תפנית גם ובעיקר עבור הסיעות המרכיבות את הממשלה. "השיח עלול להשתנות מעכשיו, זה מקרין על המערכת הפוליטית", אמר הגורם

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בתום שבוע של כותרות יומיומיות על שלל החקירות והעדים הקשורים בפרשות הפליליות, סוף השבוע של ראש הממשלה נפתח בשתי התפתחויות דרמטיות: ההודאה הרשמית של המשטרה כי הוא נחקר בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, וההודעה הרשמית על החתימה על הסכם המדינה עם איש סודו ארי הרו, שהיה בעבר ראש הסגל שלו.

המערכת הפוליטית, שרבים מחבריה מבלים כעת בחופשת הקיץ המשפחתית בארץ ובניכר, טרם עיכלה את האירועים, אך צמד המלים "מסה קריטית" הולך ונפוץ בשיחות הסגורות שמקיימים בכיריה. בכיר בקואליציה אמר לוואלה! NEWS כי ההודעה על ההסכם עם הרו עשויה להיות "נקודת מפנה" מבחינה פוליטית.

עד כה, רק מהאופוזיציה נשמעו קריאות ישירות להתפטרותו של נתניהו או לחבריו לקואליציה לפעול להכרזת נבצרות. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, צייץ אתמול: "מנתניהו כבר אין לנו ציפיות, אבל איפה שותפיו לממשלה? אלה שאמורים לומר לו 'עד כאן'? זה הרי לא עניין של ימין ושמאל". דברים דומים נשמעו אמש מראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שפרסם פוסט בפייסבוק ובו קרא לנתניהו להתפטר אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום, וביקר את חברי הקואליציה שאינם דורשים את התפטרותו. "הם נראים כמו ארנבות שקפאו מול הפנסים. אנחנו ביחד נצטרך לטלטל אותם, ומוטב שעה אחת, קודם זה החיים של כולנו".

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
נתניהו והרו/AP

בשעות הצהריים, אחרי החתימה על הסכם עד המדינה עם ארי הרו, סיעת המחנה הציוני פירסמה הודעה פומבית הקוראת לשותפות הקואליציוניות להודיע על פירוק הממשלה והליכה לבחירות.

בקואליציה, לעומת זאת, מלבד צוות הסנגוריה הליכודיניקי של נתניהו שנשלח לאולפנים כדי להציג את הכול כקנוניה של השמאל, שומרים עד כה על שתיקה. היחיד שהעז להתבטא בצורה ערכית כלפי החשדות שנחשפו במסמך המשטרתי היה ח"כ אבי דיכטר, שאמר אמש בראיון לרשת בה כי "ראש ממשלה או שר ביטחון שמוגש נגדם כתב אישום - דרך המלך אומרת שעליהם לעזוב את תפקידם", אך הוסיף מיד כי הוא "מקווה שזה לא יקרה". מחוץ לליכוד - חברי הקואליציה ממלאים פיהם מים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גלנט בנט וכחלון בישיבת הממשלה היום 3 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
לאף גורם בקואליציה אין עניין כרגע בזעזועים פוליטיים/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

לפי ההערכה הרווחת, לאף אחת מהשותפות הקואליציוניות אין אינטרס בזעזועים פוליטיים, בטח לא לפני הכרעה חד משמעית של היועץ המשפטי בדבר הגשת כתב אישום, וגם אז - אין כל הכרח חוקי שנתניהו יפנה את כסאו, כפי שאמרה השבוע שרת המשפטים איילת שקד. עם זאת, פירוט החשדות הרשמי של המשטרה נגד נתניהו, כמו גם חתימת הסכם עד המדינה עם ארי הרו, ראש הסגל ואיש סודו לשעבר של נתניהו, עשויים לשנות את התמונה.

"ההסכם עם הרו עשוי להיות נקודת מפנה", אמר לוואלה! NEWS גורם בכיר בקואליציה. "עד עכשיו אנשי הבית היהודי אמרו שתלוי מה יהיה בכתב האישום ביחס לצורך שלו לפרוש, מעכשיו השיח עלול להשתנות וזה מקרין על המערכת הפוליטית". ככל שהתקשורת והשיח הציבורי ימשיכו לעסוק בפרשיות ובחשדות נגד נתניהו, העריך גורם פוליטי בכיר אחר, הלחץ יקרין גם על השותפות הקואליציוניות, "כי יגיע היום שישאלו אותן איך הן נותנות לזה גב בלי להגיד כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully