וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של הטייס שהתרסק בנגב: "הגיב לראשונה לרופאים"

9.8.2017 / 12:35

הטייס, שנפצע באורח קשה בתאונה בבסיס רמון, מאושפז בבית החולים סורוקה והוא הצליח "הזיז את ידיו ורגליו". הרופאים אומרים כי ההחלטה לנתחו "הייתה דרמטית". בתאונה נהרג גם רס"ן דודי זהר

צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

מצבו של הטייס שנפצע באורח קשה בהתרסקות מסוק האפאצ'י בבסיס רמון בנגב השתפר היום (רביעי), והוא הגיב לראשונה לרופאים בבית החולים סורוקוה בבאר שבע. בתאונה שאירעה שלשום נהרג גם הטייס רב-סרן דודי זהר, שנקבר אתמול בבית העלמין הצבאי בחיפה.

הרופאים סיפרו כי הטייס הפצוע החל להזיז את ידיו ורגליו, וההחלטה שהתקבלה על ידי הצוות הרפואי לנתח אותו לאחר ההתרסקות ביום שני בערב הייתה "דרמטית ומשמעותית". הפצוע הוא אחיינו של תומר גוטרמן, סגן מפקד אותה הטייסת של מסוק מטייסת "מגע הקסם", שנהרג בתאונת מטוס לפני 14 שנה. זהר, הטייס בן ה-43 שנהרג, הכיר את גוטרמן, וקרא לבנו על שמו.

לקריאה נוספת על התרסקות המסוק
תשע הדקות הגורליות: פרטים חדשים על חקירת אסון האפאצ'י
היסטוריה של תאונות בחיל האוויר: 14 הרוגים בתוך 11 שנים

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר האמריקני בתרגיל של נאט"ו ברומניה, 2015. AP
חקירת התאונה נמשכת. מסוק אפאצ'י/AP

בינתיים, חקירת התאונה החריגה נמשכת. ממצאי החקירה מעלים כי התקלה שהביאה לתאונה נבעה מבעיה בהיגוי הרוטור האחורי - והיא אינה קשורה לתקלה שהביאה לקרקוע המערך לפני כחודשיים.

מהרגע שבו דיווחו הטייסים על התקלה, סמוך לשעה 21:00, ועד להתרסקות עצמה חלפו תשע דקות. מיד לאחר הדיווח החלו השניים בטיסה לכיוון הבסיס בתום גיחת אימונים. התקלה הייתה חמורה והצריכה נחיתה מיידית - אך הם התרסקו מעל הבסיס בגובה מגדל הפיקוח בין שני מסלולים.

בצה"ל מעריכים כי החקירה תימשך כמה חודשים. בראש ועדת החקירה עומד קצין בדרגת אלוף-משנה, וחברים בה מומחים מכלל המערכים הרלוונטיים. הוועדה נמצאת כעת בשלב איסוף הראיות. מערך מסוקי הקרב קורקע, אך יתר הפעילות בחיל נמשכת כסדרה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח אתמול איחולי החלמה לפצוע, ואמר: "אנחנו יודעים מה גדול הכאב, שולחים איחולי החלמה לנווט שנאבק על חייו. נגיד לטייסים שלנו שהם מפגינים אמיתיים על עם ישראל. כולנו מחבקים ומאמצים אותם ללבנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בית החולים סורוקה בבאר שבע. שי מכלוף
המסוק שפינה את הפצוע לבית החולים בסורוקה, שני/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully