וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליציה שיעית בעיראק: "40 מלוחמינו נהרגו בתקיפה אמריקנית"

8.8.2017 / 15:52

סגן מפקד המיליציה טען כי הקואליציה הבינלאומית הפצציה את לוחמיו סמוך לגבול עם סוריה, סמוך למעבר גבול המשמש מוקד של מתיחות בין הצדדים. עם זאת, הקואליציה הכחישה ודאעש קיבל אחריות

צילום: יוטיוב

מיליציה שיעית עיראקית טענה היום (שלישי) כי 40 מלוחמיה נהרגו אתמול בתקיפה של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, בסמוך לגבול עם סוריה. עם זאת, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על התקיפה וטען כי לוחמיו תקפו את הארגון, "גדודי סיד א-שוהדא".

דובר הקואליציה הבינלאומית, קולונל ריאן דילון, דחה את הטענות של סגן מפקד המיליציה, הלוחמת במסגרת "חשד א-שעבי", ארגון גג שתחתיו נלחמות שורת מיליציות פרו-ממשלתיות, רובן שיעיות. בהודעה שפרסם בטוויטר, אמר הדובר כי לא היו תקיפות של הקואליציה באזור באותו זמן.

בהודעה של דאעש נטען כי לוחמיו תקפו עמדות של צבא עיראק, בסמוך למעבר הגבול עם סוריה א-תנף. לפי הארגון הסוני הקיצוני, הוא הרג 68 "כופרים" ולקח בשבי חייל אחד. דאעש רואה במיליציות וצבא עיראק עצמו גופים שיעיים ומטרות לגיטימיות.

אזור מעבר הגבול א-תנף מהווה מוקד מתיחות בין המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן ומשטרו של בשאר אסד בסוריה, לבין הקואליציה הבינלאומית. המעבר חיוני להבטחת נתיב יבשתי מאיראן לחופי הים התיכון.

לקריאה נוספת בנושא
הנערות הגרמניות שהצטרפו לדאעש ועכשיו רק רוצות לשוב לביתן
ראש ממשלת עיראק בנאום ניצחון במוסול: "סוף מדינת הטרור של דאעש"

כוחות "הגיוס העממי" באזור הגבול עם סוריה, עיראק, 30 במאי 2017. רויטרס
כוחות מיליציה שיעית בסמוך לגבול עם סוריה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully