וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפך לנכה בגלל איחור של 12 שנה באבחון מחלתו - ותובע את ביה"ח

בעקבות מחלתו הגנטית של אב לשלושה הוא הפסיק לתפקד ומוחבר לבלון חמצן. הרופאים בקופת חולים "מכבי" ובבית החולים איכילוב לא זיהו את המחלה למרות התסמינים, ולמרות שאחד מאחיו מת מהמחלה ואחיו השני אובחן כחולה בה. כעת הוא תובע פיצויים של יותר משני מיליון שקלים וחצי

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
למרות הממצאים, הרופאים לא העמיקו בבדיקה. בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

אב לשלושה ילדים הפך לנכה בגלל איחור של 12 שנה באבחון מחלתו. כעת הוא תובע פיצויים בסך של יותר משני מיליון שקלים וחצי מהגופים האחראים למצבו. בשנת 1992 אובחן ע' כחולה במחלה דלקתית של המעי - קרוהן, אבחון שהתברר כמוטעה. בשנת 1999, אושפז ע' בהיותו בן 31 בלבד, בבית חולים איכילוב כשהוא מתלונן על חום, בעיות במערכת העיכול, זיהומים במערכת הנשימה ונגעים בעור. לאחר סדרת הוחלט כי מדובר בהחמרה במחלת הקרוהן והוא השתחרר עם טיפול באנטיביוטיקה וסטרואידים. באשפוז נכתב כי אחיו סובל מגיל צעיר ממחלת ריאות וכעת מועמד להשתלת ריאות.

חודשיים לאחר מכן הוא נבדק פעם נוספת במכון הריאה בבית החולים, שם צויין כי הוא סובל ממחלת מעי דלקתית שמטופל בסטרואידים, וכי אחיו הצעיר אובחן לאחרונה כחולה במחלת ריאות כרונית קשה וכבר מועמד להשתלת ריאות. על פי הגיליון הרפואי שלו, הרופא במכון ציין כי נראו נגעים בעור וכי יתכן שמדובר בבעיה תורשתית: שני אחים צעירים עם מחלת ריאות חסימתית משמעותית לגילם. למרות הממצאים, לא העמיקו את הבירור ואיש מרופאיו של ע' לא יצר קשר עם רופאי האחים לבירור אודות המחלה שעוברת במשפחה, אלא קשרו את תלונותיו שוב למחלת הקרוהן.

ע' חזר לבית החולים עם תלונות דומות אחת לארבעה חודשים, בשנת 2003, נבדק על ידי מומחה למחלות ריאה בקופת חולים מכבי שבה הוא מבוטח, והתלונן על אותם תסמינים של המחלה, וזאת כששלוש שנים קודם לכן הוא שכל את אחיו הצעיר, לאחר שעבר ניתוח השתלת ריאות שלא צלח ומת ארבעה חודשים בלבד לאחר ההשתלה. כמו כן, אחיו השני אובחן כחולה במחלה כבר בשנת 1997. הרופא שלח אותו לבדיקות בבית החולים, וגם שם לא עלו על הקשר המשפחתי בין מחלות הריאות של שני האחים לבין מצבו המתדרדר של ע'. הוא אושפז במשך חודש ושוחרר עם טיפול אנטיביוטי, בסעיף מחלות במשפחה בדף סיכום האשפוז שלו נכתב "אין מה לציין".

רק בינואר 2011, אחרי 12 שנה של אשפוזים חוזרים, ניתוחים, והתדרדרות במצבו הבריאותי, הוא אושפז באיכילוב במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ כשהוא סובל מהתלקחות ריאתית קשה. הצוות המטפל יצר קשר עם הרופא המטפל של אחיו שאובחן כחולה במחלה כבר בשנת 1997, וניתנה הוראה לביצוע בדיקת מעבדה לאבחון CGD שהתבררה כחיובית. אולם אז כבר היה מאוחר מדי. ע' הועבר מיידית לרשימת המתנה להשתלת ריאות. ע' הפסיק את עבודתו כטכנאי מחשבים, ונעזר בקביים ובמיכל חמצן שמקשה עליו את הדיבור. בגלל האיחור באבחון, רופאיו קבעו שסיכוייו להשתלת ריאות נמוכים מאוד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"הכתובת הייתה על הקיר אבל הרופאים לא קראו אותה"

בשיחה אתו באמצעות עורכי דינו דורי כספי וויקי בקשי ממשרד כספי סרור ושות' הוא סיפר על הסבל רב השנים, "אני בעיקר עצוב, הכתובת היתה על הקיר אבל אף אחד מהרופאים לא ידע לקרוא אותה. תוחלת החיים שלי התקצרה, אני לא מצליח לישון שנת לילה רצופה מכאבים ועייף מאד ביום כתוצאה מזה. אני חסר אנרגיה וכוח ולא יכול לעשות פעולות פשוטות יומיומיות כמו להתקלח או להתלבש". כמו כן, ע' אב לילדים בגילאי 4-14 שאותם הוא לא מסוגל לפרנס אותם בשל ההתדרדרות במצבו הבריאותי, וכל נטל פרנסת הבית מוטלת על רעייתו. "אני לא יכול לתפקד כאבא לילדים וכראש משפחה, לא מסוגל לעשות איתם כלום - לא לרכוב איתם על אופניים, ללכת איתם לבריכה או לטיולים, והם נאלצים לפעמים להיות איתי בבית ולטפל בי, לעזור לי בתפקוד היומיומי. אני בחרדה יומיומית שלא אתעורר למחרת".

מחלת ה- CGD ממנה התברר כי הוא סובל, היא מחלה גנטית מולדת הגורמת לחסר חיסוני, הגורם לחשיפה מוגברת של הגוף החולה לזיהומים חוזרים הנגרמים על ידי חיידקים ופטריות והיא מתאפיינת בדלקת ריאה ובזיהומים ריאתיים חוזרים, מורסות בעור ובכבד ודלקות במערכת העיכול. בישראל היא מופיעה ביחס של אחד ל-100 אלף יהודים. העדר טיפול או טיפול שגוי כפי שקרה ל-ע' מובילה להתדרדרות חמורה במצב הבריאותי, כפי שקרה לע'.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "בית החולים לומד את כתב התביעה ויגיב כמקובל בבית המשפט".

מקופת החולים מכבי נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה במכבי לאחרונה. אנו נלמד את הפרטים ונמסור את תגובתנו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully