וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על האפשרות שהחקירות יובילו להדחתו: "לא יקרה"

7.8.2017 / 19:54

ראש הממשלה הגיב בעמוד הפייסבוק שלו בשתי מילים לידיעה שדיווחה על תקווה בקרב בכירים פלסטינים שהפרשיות הפליליות שנחקר בהן יביאו לנפילתו. בשבוע שעבר כינה את החקירות "רעשי רקע"

צילום: יותם רונן, עריכה: ורד לידני

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הערב בעמוד הפייסבוק שלו, בתגובה לידיעה על כך שבכירים פלסטינים הביעו תקווה שהחקירות שבהן הוא מעורב יביאו לנפילתו: "לא יקרה". בידיעה המקורית, שפורסמה באתר 360, נכתב כי "אישים ברשות אמרו כי הם מקווים שחילופי הנהגה בישראל יוכלו להשפיע לטובה על התהליך המדיני".

בסוף השבוע אמר נתניהו, בהתייחס להתפתחויות האחרונות בחקירה שכללו את החתימה על הסכם עד המדינה עם ראש הסגל בלשכתו לשעבר ארי הרו: "אני לא מתייחס לרעשי הרקע, אני ממשיך בעבודה למענכם, אזרחי ישראל".

הרו חתם בשבוע שעבר על ההסכם, שבמסגרתו הוא אמור למסור עדות בנוגע לחקירות של פרשות 1000 ו-2000, שבהן חשוד נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. התיקים מוכרים גם כפרשת המתנות ופרשת נתניהו-מוזס. בתמורה למידע. הרו יורשע בעבירות מרמה ובהפרת אמונים, וייגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות ו-700 אלף שקל קנס.

ארי הרו ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו , 23 במרץ 2009. AP
עסקים כרגיל. נתניהו וראש הסגל לשעבר ארי הרו/AP

הקו האסטרטגי העיקרי של נתניהו לנוכח החקירות הוא "עסקים כרגיל". "קו ההגנה הכי טוב זה להיות ראש ממשלה ולהמשיך לנהל את המדינה", אמר אתמול לוואלה! NEWS מקורב לנתניהו. "אין מה להיגרר לקרבות בלימה בדיווחים ובידיעות, זה רק פוגע בנו. הציבור לא ייתן יד הרבה זמן לראש ממשלה שמתעסק כל הזמן בחקירות, אז עדיף להתמקד בעשיה ועבודה".

בסביבת נתניהו הביעו השבוע שביעות רצון מהגיבוי שפעילי ובכירי הליכוד העניקו לו בימים האחרונים מאז נחתם הסכם עד המדינה. בתחילה, התייצב מאחורי נתניהו קומץ נאמנים מצומצם מאוד מבין חברי סיעת הליכוד, שאותו הוביל יו"ר הקואליציה דוד ביטן, שארגן אמש את הפגנת התמיכה בנתניהו בפתח תקווה, מול המפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

גם השרים מירי רגב, צחי הנגבי ואיוב קרא נחלצו להגן על שמו של נתניהו בתקשורת, כמו גם חברי כנסת, בעיקר מספסלי העשיריה השלישית בליכוד. נתניהו עצמו העיר הבוקר לשרי הליכוד שהוא בהחלט שם לב למי מתראיין בזכותו, וח"כ ביטן פיזר בסוף השבוע איומים שמי שלא יתייצב מאחורי ראש הממשלה - "נבוא אתו חשבון בפריימריז".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הוא היחיד מבין ראשי הסיעות שפרסם הודעה פומבית, שבה אמר שהוא מקווה שהבחירות יהיו במועדן וכי "לראש הממשלה עומדת חזקת החפות ואני מקווה שהחקירה תסתיים ללא כתב אישום". באיחוד הלאומי אף נתנו גיבוי רחוק יותר - עד לשלב הכרעת הדין - ובמכתב ששיגרו לנתניהו קראו לו לא להתפטר גם אם יוגש כתב אישום.

הפגנות מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
ההפגנה סמוך לביתו של היועמ"ש, במוצאי שבת/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

במוצאי שבת הפגינו כ-2,000 איש סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להאיץ את החקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהגיש נגדו כתב אישום. זאת, ברקע חתימת הסכם עד המדינה עם הרו. מולם, התייצבו כמה מאות פעילי ליכוד, יחד עם כמה חברי כנסת, בהפגנה שארגן יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן.

זהו השבוע ה-37 להפגנות נגד הסחבת בחקירות נתניהו בקרבת ביתו של מנדלבליט, כשההפגנות התקיימו במקביל גם ביותר מ-15 מוקדים נוספים ברחבי הארץ. בין המפגינים הקבועים ניתן למצוא את מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, עו"ד אלדד יניב, חברי כנסת מהמחנה הציוני, ממרצ ומיש עתיד, ופעילים חברתיים מוכרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully