וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבה של ירושלים סירב להתפלל עם הומואים דתיים; "המצעד סותר קדושה"

6.8.2017 / 19:34

הרב אריה שטרן טען כי הומואים "אינם עבריינים", אך סירב להתפלל במניין שאליו הוזמן, כי לטענתו בית התפילה "מזוהה" עם הקהילה, ולכך אינו מסכים. עם זאת, הבהיר: "הם לא עבריינים שבאים להכעיס, אסכים להתפלל עמם ואתנגד להרחקתם מבתי כנסת"

צילום: מתוך היוטיוב של בועז בן ארי, בית מקדש וירטואלי, יוצאים לשינוי, Jerusalem Pride וצלמי וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

רב העיר ירושלים, אריה שטרן, סירב השבוע להשתתף במניין תפילה של הומואים דתיים בעיר - כך נודע לוואלה! NEWS. ב"מכתב הבהרה" שחיבר, טען שטרן כי לא יסרב להשתתף עמם בתפילה "ללא שום שינוי מהמנהג וההלכה" היות שהם "לא עבריינים", אך לא יסכים לתפילה במקום שידוע כמקום תפילה של הקהילה הלהט"בית.

הרב שטרן נשאל השבוע על מצעד הגאווה שהתקיים בעיר, וטען כי "עניינו סותר את קדושת ירושלים שבה אנו חפצים". במהלך אחד הריאיונות בתקשורת, נשאל גם האם יסכים להתפלל עם חברי הקהילה הגאה, והשיב בחיוב. אחד מארגוני הומואים דתיים שמע את תשובתו המפתיעה והזמין אותו דרך אחד מעוזריו לתפילה בשבת.

עוד בוואלה! NEWS
"אם משה איבגי היה מספיק מוסרי להודות במה שעשה, לא הייתי 'צריכה' את כתב האישום"
4 אושפזו בוולפסון אחרי צריכת קוקאין: "נזרקנו לסיוט שחור"
ישראלי בן 73 נהרג בתאונת דרכים בנמיביה; שלושה נוספים נפצעו

תפילה חגיגית בבית הכנסת בהשתתפות יו"ר הכנסת והרב הראשי לירושלים. 14 בפברואר 2017. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
הסכים להשתתף בתפילה, אם לא יהיה בה שינוי. הרב שטרן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

הרב טען כי דבריו הובנו לא נכון, והוציא מכתב הבהרה שבו כתב כך: "נשאלתי אם אהיה מוכן להתפלל עם אנשים מאותן קבוצות. על כך עניתי שלא אסרב להשתתף עמם בתפילה כשהכוונה לתפילה כהלכה, ללא שום שינוי מן המנהג וההלכה". הרב המשיך להסביר: "צריך להבין שלא מדובר על עבריינים להכעיס וכמו כן ידוע שלא כולם נכשלים ממש בעבירה, אדרבה ישנם כאלה שעומדים בגבורה נגד נטייתם ואותם יש לחזק".

בתגובה לכך שהוזמן להתפלל במניין שמוגדר מראש כמניין של חברי הקהילה הגאה, השיב הרב בנחרצות כי "אין אני מתכוון ללכת להתפלל במקום שיהא נקרא על שם הקהילה, אלא הבעתי נכונות להשתתף עמהם בתפילות בבתי הכנסת ולא להרחיקם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
משתתפי מצעד הגאווה בירושלים  3 באוגוסט 2017. מגד גוזני, מערכת וואלה!
"לא אתפלל במקום שקרוי על שם הקהילה", אמר רבה של ירושלים. מצעד הגאווה בירושלים, השנה/מערכת וואלה!, מגד גוזני

עמדתו של שטרן באה אחרי שבשבוע שעבר התייצב לצדו של רב העיר צפת שמואל אליהו שאמר על הקהילה הלהט"בית כי "המילה חולה היא מילה מעודנת", וכי "זה דבר שצריך טיפול ותיקון". הרב שטרן כתב לו מכתב תמיכה שבו ציין כי נחרד לשמוע כי קיבל איומים בעקבות עמדתו והוסיף כי הוא מחזק אותו על "עמדתך האיתנה כנגד המצעד וכל מה שנלווה לו".

בעבר, עשרות מרבני הציונות הדתית קראו לקבל הומואים ולסביות לקהילות הדתיות. חוות דעת הלכתית שפרסמו באמצעות ארגון "בית הלל" האורתודוקסי הבהירה כי אמנם אסור לקיים יחסים חד מיניים, אך זו קבעה שלהט"בים יכולים לשמש שליחי ציבור, "להוציא את הרבים ידי חובה ולשמש בכל התפקידים הקהילתיים". וקראה "לקיים בהם 'ואהבת לרעך כמוך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully