וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס והרשות הגיעו לסיכום בתיווך מצרים - אך אבו מאזן נסוג

6.8.2017 / 10:02

עבד אל פתאח א-סיסי הציע מתווה המונה שישה סעיפים, שבסיומו יוכרז איחוד בין אבו מאזן לשלטון חמאס בעזה, כך דיווח העיתון אל-חייאת. המתווה ירד מהפרק, לאחר שאבו מאזן העביר לידי חמאס יוזמה משלו לסיום הפילוג

(בווידאו: ישראל מצמצמת את אספקת החשמל לעזה, יוני2017)

נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי הציע בחודש האחרון מתווה לסיום הפילוג הפלסטיני ולאיחוד בין הרשות בגדה לחמאס בעזה - כך דיווח היום (ראשון) העיתון אל-חייאת מפי מקורות פלסטינים. לפי הדיווח, יו"ר הרשות אבו מאזן וחמאס הסכימו להצעה, אולם היוזמה ירדה מהפרק, לאחר שאבו מאזן הציג מתווה חלופי מטעמו.

המתווה שהציע א-סיסי לאבו מאזן כלל שישה סעיפים ללא הסתייגויות. שני הסעיפים הראשונים – יתממשו במקביל: חמאס יפרק את הוועדה המנהלת ברצועה ואבו מאזן יבטל את כל צעדי הענישה שנקטה הרשות נגד עזה. הסעיף השלישי מאפשר ל"ממשלת הסכמה" לנהל בחופשיות את רצועת עזה, ואילו הרביעי דן בפתרון לסוגיית פקידי חמאס וקליטתם במנגנונים הממשלתיים ברשות. שני הסעיפים האחרונים נוגעים לאיחוד עצמו: הכנות לבחירות פלסטיניות כלליות , וקריאה מצרית לכל הפלגים הפלסטינים לנהל שיחות כוללות בדרכים לסיום הפילוג באופן סופי.

עוד בוואלה! NEWS:
"החליט להרוג אותה לאחר שהרתה": אישום נגד הפלסטיני שהודה ברצח זוגתו
רודפי השחיתות מול נאמני נתניהו: כיכר אחת - שני יקומים מקבילים
הערכה בישראל: הליגה הערבית מנסה לסכל קבלת מושב במועצת הביטחון

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר, מאי 2016. AP
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקהיר, מאי 2016/AP

המקורות הפלסטינים ציינו כי א-סיסי הציג את היוזמה לאבו מאזן בפגישה שקיימו לפני כחודש במצרים. לטענתם, אבו מאזן הסכים להצעה בשל הלחץ שהפעיל עליו נשיא מצרים. בשלב מאוחר יותר הוא החליט לזנוח את ההצעה והורה לראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פרג', להעביר לחמאס יוזמה אחרת מטעמו. על פי הדיווח, פרג' שוחח עם אחד מבכירי חמאס בסוף חודש יולי, והציע מתווה המורכב משלושה סעיפים שנראו דומים למתווה הקודם.

אותם מקורות חשפו שראש המודיעין פרג' חייב את חמאס לעצור את ההתקפות נגד יו"ר הרשות אבו מאזן, כתנאי למימוש היוזמה. הסיבה לכך הייתה מסע ההתקפות שישראל וארצות הברית ניהלו לדברי המקורותש נגד יו"ר הרשות. המקורות אף ראו בהצעתו של פרג' ניסיון לחסום את הדרך להבנות החדשות בין חמאס מצרים ויריבו של הפוליטי של אבו מאזן, מוחמד דחלאן, וגם בפני היוזמה המצרית .

עוד באותו נושא

הרשות הפלסטינית: "השתלטות חמאס על עזה - נכבה שנייה לעמנו"

לכתבה המלאה
עצרת זיכרון למאזן פוקהא, עזה, 27 במרץ 2017. רויטרס
השיבו עם יוזמה משלהם. אנשי חמאס בעזה/רויטרס

בחמאס לא השיבו ליוזמתו של פרג', ובחרו לענות באמצעות התקשורת עם יוזמה משלהם שהציג ביום חמישי שעבר חבר הלשכה המדינית סלאח אל-ברדוויל. כמו כן המקורות ציינו כי יוזמה זו באה שעות ספורות לפני ההודעה של השר לשעבר מטעם חמאס, נאסר א-שאער שנפגש עם שני שרים ושלושה חברי פרלמנט מתנועת פת"ח ביום שלישי שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully