וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא של ילדים "מכושפים" וטיהור אתני: זוועת המלחמה בקונגו נחשפת

5.8.2017 / 13:00

האו"ם פרסם דוח חמור על האלימות הקשה במדינה השנייה בגודלה באפריקה והזהיר מחוסר מעורבות הממשלה במניעת מעשי הטבח. פליטים שתוחקרו דיווחו על ארגון המורכב מילדים צעירים שמטיל פחד בתושבים ועל מיליציה נוספת שלוחמיה מבתרים חפים מפשע ללא אבחנה

צילום: רויטרס,

דוח חדש של האו"ם לבחינת ההתקוממות האלימה שהחלה בשנה שעברה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו שפורסם אתמול (שישי) קבע כי האלימות מתקרבת לפשעים נגד האנושות. דוח האו"ם התריע על מעורבותם של ילדים בקרבות ובמעשי טבח על רקע אתני בסכסוך שבו נהרגו אלפי בני אדם. הדוח התבסס בעיקרו על עדויות של פליטים שהצליחו להימלט לאנגולה. הדוח מתמקד במעשי הטבח במחוז קסאי ונציב זכויות האדם באו"ם זיאד ראאד אל-חוסיין מסר כי הוא נכתב בעקבות כישלונה של ממשלת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו לטפל בנושא באופן ראוי. במועצת האו"ם לזכויות אדם הביעו דאגה שהמהומות האלימות באזור ישמשו עילה לדחיית הבחירות במדינה.

ארגון המליציה "קמואינה נסאפו" נלחם בשנה האחרונה בממשלת קונגו ומורכב בחלקו מילדים צעירים, חלקם בני שבע בלבד. על פי עדויות הפליטים בדוח, רבים מאמינים כי הילדים "כושפו" כדי שיצטרפו למיליציה. בין היתר, נטען כי ילדות הוכרחו לשתות את דמן של גופות ערופות ראש כדי להופכן לבלתי-פגיעות. "הסברה הרווחת בנוגע לכוחותיה העל-טבעיים של המיליציה ולפחד הגדול מפני לוחמיה, יכול להסביר את הצלחתה היחסית של המילציה שמורכבת מילדים לא מאומנים וחסרי אמצעי לחימה רבים", נכתב בדוח.

עוד בוואלה! NEWS:
לא רק מוסקבה זועמת: הסנקציות האמריקניות מסבכות את טראמפ
מערך שיעור על בוכריס עורר סערה: "נגמרו הקצינים שישמשו דוגמה?"
לעין המצלמה: קופות צדקה ומוצרים נשדדו מדוכן בבית החולים בילינסון

כוחות שמירת השלום של האו"ם במחוז קסאי, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 11 במרץ 2017. רויטרס
כוחות האו"ם במחוז קסאי בקונגו, במרץ/רויטרס

מילציה נוספת בשם "באנה מורה" החלה במסע לטיהור אתני ולחיסול בני ה"לובה", אליהם משתייכים מרבים חברי מיליציית "קמואינה נסאפו". על פי דוח האו"ם, חיילים קונגולזים חברו למיליציית ה"באנה מורה", ואחראים למעשי טבח ואונס רבים, בהם המתקפה על כנסייה בכפר ג'יבוקו, שבה נהרגו כ-90 בני אדם. במקרה אחר השנה תקפו אנשי המיליציה כפר, העלו באש את בתיו וערפו את ראשי התושבים, בהם חולים במרפאה מקומית.

בחודש מרץ לוחמי ה"באנה מורה" ערפו ראשיהם של כ-40 שוטרים במחוז קסאי, שתיארו את המתקפה כקטלנית ביותר מאז החלה ההתקוממות האלימה באזור שבדרום המדינה בשנה שעברה. הלוחמים ארבו לשיירה משטרתית, שהייתה בדרכה מהעיר טשיקאפה לקננגה, בירת המחוז. דובר הפרלמנט המחוזי, פרנסואה מדילה קלאמבה, הוסיף כי הלוחמים, שלרוב חמושים במצ'טות בלבד, בזזו את הנשק החם שנשאו השוטרים. עדי ראייה סיפרו כי הלוחמים חסו על חייהם של שישה שוטרים, שדיברו בשפת טשילובה המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת עימותים בין הצבא לקמואינה נסאפו במחוז קסאי, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 12 במרץ 2017. רויטרס
אלפים נהרגו במעשי האלימות הקשים במדינה. קורבנות טבח בקונגו/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully