וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר: הנהלת חיפה כימיקלים פותחת במו"מ עם העובדים

במפעלי הדרום והצפון מתנהלים ביממה האחרונה דיונים מאומצים עם העובדים, השרים שקד, אלקין וכהן והגורמים המעורבים, בניסיון למצוא פתרונות למפוטרים. בדימונה מעריכים כי ביום ראשון ייתכן שיודיעו על חזרה לעבודה

צילום: בני בן סימון, שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

במפעלי הדרום והצפון של חיפה כימיקלים צפויים לפתוח בדיונים עבור 800 מהעובדים שיפוטרו בעקבות סגירת המפעלים. הנהלת חיפה כימיקלים צפון הקפיאה את הזימונים לשימועים עד ליום שני, ולפי ועד העובדים, היא צפויה להתחיל בהליך הידברות עם עובדיה בימים הקרובים בניסיון למצוא פתרונות חלופיים. במפעל הסמוך לערד, התכנסו הצדדים אמש למשך שעות ארוכות, והם צפויים להגיע להסכמות בנוגע להחזרת העובדים לעבודתם.

לפי ועד העובדים במפעל שבצפון, החלטת ההנהלה באה בתגובה למכתב מטעם כוח לעובדים בו דחה הארגון את הודעת ההנהלה על סגירת המפעל, בטענה להפרת ההסכם הקיבוצי עליו חתמו הצדדים ב-2011 ולפיו מחייבים פיטורי צמצום היוועצות עם ארגון העובדים. "בנסיבות הללו, אנו רואים בהנהלת החברה אחראית ישירה לכל הנזקים שנגרמו ויגרמו לעובדים ולבני משפחותיהם ככל שהחברה תבחר לממש את החלטתה לסיים את עבודתם של עובדי המפעל, על כל המשתמע מכך", כתב ד"ר עמי וטורי, מזכיר ארגוני בכוח לעובדים.

הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, דרום. בני בן סימון
המפעל בדרום/בני בן סימון

יו"ר ועד העובדים, אלי אלבז, מסר: "אנו גאים בציבור העובדים שעובר ימים איומים ולמרות הכול מציג חזית מאוחדת ואיתנה מול איומי ההנהלה. שבהנהלת החברה התחילו להפנים כי עובדי החברה לא יתחננו על פרנסתם כפי שציפו. העובדים מזהים היטב מי האחראי למשבר שפקד את המפעל - הנהלת החברה - ועמם גם הציבור. יחד עם זאת, נדאג שלא יהיו אלה פגישות למראית עין, כדי לרצות את דעת הקהל ונבחרי הציבור. אנו מעריכים כי עדיין אנו בעיצומו של המאבק".

אתמול נפגשו עובדי המפעל שבדרום עם ראש עיריית דימונה בני ביטון, שרת המשפטים איילת שקד, השר להגנת הסביבה זאב אלקין ושר הכלכלה אלי כהן. לפי ביטון, במסגרת הפתרון המסתמן, בחודש הקרוב מכלים מאובטחים יעבירו את האמוניה למפעל הדרומי מחיפה, ולאחר תקופה מסוימת ייתכן כי החומר יגיע ישירות מהנמל באמצעות צינור לדימונה. כמו כן, טען ביטון כי ביום ראשון, "ככל הנראה תצא בשורה לעובדי הדרום שסכנת הפיטורים לא מרחפת מעליהם ושהם חוזרים לעבודה".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, צפון. שלומי גבאי
הפגנות במפעל שבצפון, השבוע/שלומי גבאי

ביום רביעי הודיעה הנהלת החברה על סגירתה, ועל פיטורי כלל עובדיה בצפון ובדרום. "בצר לנו, לאחר מאמצים כבירים, הגענו לנקודה שבה לא נוכל להחזיק את פעילות החברה בישראל", כתב בעלי החברה, ג'ולס טראמפ, במכתב אותו הפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. "למיטב הבנתנו, לא נקבל אישור לחזור לפעילות בעתיד הקרוב ולכן אין לנו ברירה אלא לסגור את החברה לאלתר".

במכתב לעובדים כתב סמנכ"ל המשאבים ניר יצחקי כי בעקבות ההחלטות לרוקן את מכל האמוניה, נאלצים המפעלים לסגור את שעריהם לאור העובדה שמאז אפריל הופסקה פעילות הייצור במפעל שבמפרץ חיפה. "במצב הדברים, אין מנוס מקבלת החלטה על סגירת המפעל", כתב. על כעס העובדים על הפיטורים נכתב כי "תגובתכם התמקדה בהטחת האשמות ובהשמצות". במפעלי חיפה כימיקלים במפרץ חיפה ובמפעל סמוך לערד עובדים כ-1,500 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully