וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ במתקפה על הקונגרס: "היחסים עם רוסיה בשפל מסוכן - בגללו"

נשיא ארה"ב הביע את תסכולו לאחר שנאלץ לחתום על הסנקציות החדשות נגד מוסקבה, בניגוד לרצונו לשפר את היחסים עם פוטין. "אפשר להודות לקונגרס, שלא היה מסוגל להעביר רפורמת בריאות"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (חמישי) את הקונגרס והאשים אותו בכך שהיחסים עם רוסיה נמצאים "בשפל היסטורי ומסוכן". זאת אחרי שחתם אתמול על סנקציות חדשות שהעביר הקונגרס, חרף הסתייגותו מכך בשל רצונו לשפר את היחסים עם מוסקבה.

"אתם יכולים להודות לקונגרס, אותם אנשים שלא יכולים לתת לנו רפורמת בריאות", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הנשיא מתוסכל מכך שלא הצליח להעביר את הרפורמה לביטול אובמקר בסנאט, שהפיל אותו במבוכה רבה לממשל בשבוע שעבר.

גורמים בקונגרס, בהם גם מקרב חברי מפלגתו הרפובליקנית, הביעו אתמול אכזבה מכך שהוא חתם על הסנקציות ללא מצלמות ובלי נוכחות כתבים.

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה בתגובה לסנקציות שאישר טראמפ: "הכרזה על מלחמת סחר כוללת"
למרות התנגדותו: טראמפ אישר את הסנקציות החדשות על רוסיה

טראמפ מכריז על רפורמת ההגירה לצד הסנאטורים קוטון ופרדיו, 2 באוגוסט 2017. רויטרס
זועם על הקונגרס. טראמפ, אתמול/רויטרס

במסגרת העיצומים שהעביר הקונגרס ברוב קולות מוחץ, יידרש הנשיא להיוועץ עמו אם ינסה להסירם. הם מענישים את רוסיה על התערבותה בבחירות, וכן בשל מעורבותה בלחימה באוקראינה ושורת הפרות זכויות אדם. הסנקציות הוטלו גם על איראן וקוריאה הצפונית.

לאחר אישור הסנקציות, הבהירה רוסיה כי יהיו לכך השלכות על היחסים שנמצאים בשפל בשנה האחרונה ממילא. ראש הממשלה דימיטרי מדבדב אמר כי מדובר ב"הכרזת מלחמת סחר כוללת" וכי זו הוכחה לחולשתו של ממשל טראמפ. "התקווה לשיפור היחסים עם הממשל החדש הסתיימה", אמר.

טראמפ קרא אתמול לקונגרס שלא להשתמש במהלך כדי לפגוע במאמציה של ארצות הברית לפתור את המשבר באוקראינה יחד עם בעלות בריתה באירופה. "בעוד שאני תומך בצעדי ענישה קשוחים כדי להתריע את איראן, קוריאה הצפונית ורוסיה מפעולות תוקפניות, החקיקה הזו סובלת מפגמים משמעותיים", מסר הנשיא בהצהרה. "בחיפזונו להעביר את החקיקה, הקונגרס הכניס כמה סעיפים בלתי-חוקתיים". טראמפ הדגיש כי למרות זאת, "הוא חתם על החוק למען האחדות הלאומית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא רוסיה פוטין בחגיגות יום הצי בעיר סנט פטרסבורג, 30 ביולי 2017. רויטרס
במוסקבה מאוכזבים מוושינגטון. פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully