וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדקירה ביבנה: מצבו של הפצוע התייצב, אך עדיין קשה

בבית החולים קפלן ברחובות מאושפז עובד שופרסל שנאבק במחבל, מנהל היחידה לניתוחי ראש וצוואר עדכן כי הוא מורדם ומונשם ותחת השגחה ביחידה לטיפול נמרץ כללי. מנהל בית החולים: "שילחם על חייו כמו שנלחם במחבל". צה"ל פשט על בית המחבל בכפר יטא

עריכת וידאו: ניר חן

מצבו של הפצוע בפיגוע הדקירה ביבנה התייצב הלילה (חמישי), אך הוא עדיין קשה. ד"ר דורון שינדל, מנהל היחידה לניתוחי ראש וצוואר במרכז הרפואי קפלן ברחובות, מסר כי הפצוע נמצא בהשגחה ובטיפול ביחידה לטיפול נמרץ כללי, כשהוא עדיין מורדם ומונשם. הלילה הוא נותח במשך כשש שעות, והוא הועבר לניתוח נוסף לייצוב מצבו.

אתמול עבר הפצוע ניתוח ממושך אחרי שנדקר בחזה, בצוואר ובראש בסניף שופרסל ביבנה. "במשך שעות ארוכות פעלו רופאי בית החולים לעצור את הדימומים שמהם הוא סובל", נמסר מבית החולים. "הפציעות הן תוצאה של המאבק במחבל".

"כמו שנלחם כמו גיבור במחבל, כך אנו מכוונים שיהיה גיבור ויסייע לצוות להציל את חייו", אמר ד"ר קרלוס גרוזמן, מנהל המרכז הרפואי קפלן ברחובות. בשיחה עם וואלה! NEWS התייחס לטיפול בפצוע הדקירה מהפיגוע אתמול ביבנה, "הפצוע עדין במצב קשה, הוא מורדם ומונשם. כרגע נמצא בחדר ניתוח אליו הוכנס בשעות הבוקר. מצבו יציב אבל עדיין במצב מאוד קשה".

"דם על הידיים"- תיעוד: פלסטיני, תושב השטחים, בן 19, דקר עובד בסניף שופרסל ברחוב דרך הים ביבנה. מערכת וואלה! NEWS
תפיסת המחבל, מחוץ לסניף שופרסל/מערכת וואלה! NEWS
פיגוע דקירה ביבנה 2.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

"כשהגיע לאחר הפיגוע", סיפר ד"ר גרוזמן, "עשינו החייאה במיון, פעולות עם נוזלים והנשמה והעלינו אותו לניתוח. צוותים שונים ממספר מחלקות שונות בבית החולים טיפלו בכל הפציעות. למעלה מ-30 אנשי צוות עמלו למעלה מ-7 כדי לייצב את מצבו".

"מדובר בשעות קריטיות", הדגיש הרופא, "כיוון שאנו רוצים לבדוק שכל מה שנעשה במהלך הניתוח בסדר ואין צורך להמשיך בניתוחים. זה לא ניתוח וגמרנו, יש גם שעות שלאחר הניתוח שבהן צריך לראות אם התפתחו זיהומים ובעיות בקרישת הדם, עקב מנות הדם שקיבל".

המחבל נעצר בזירה לאחר שאזרחים שהיו במקום התנפלו עליו, קיללו אותו והכו אותו. הוא הועבר לחקירת שירות הביטחון הכללי, וכוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית יהודה פשטו על ביתו בכפר יטא. צה"ל הציב כוחות ומחסומים סביב הכפר. גם הלילה פעלו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב בכפר. לפי השב"כ, לא היה לו רקע ביטחוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות צה"ל בכניסה לכפר יטא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתיעוד מהפיגוע נראה המחבל מגיח בין מדפי מרכול רשת "שופרסל" – ודוקר בסכין את הגבר בן ה-42. המחבל עובר את הפועל, ואז חוזר אחורה כשהפועל בגבו אליו, ודוקר אותו. "כשהגעתי למקום הובילו אותי פנימה, וראיתי גבר בשנות ה-40 שוכב בהכרה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון", סיפר חובש רפואת חירום במד"א איציק יום טוב. "הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות ועצירת דימומים והוא פונה במהירות לבית החולים קפלן".

מרשת "שופרסל" נמסר בתגובה לפיגוע כי "בשעות הצהריים המוקדמות אירע אירוע דקירה בסניף שופרסל דיל ביבנה. הדוקר נתפס והאירוע נמצא כעת בטיפול משטרת ישראל וכוות הביטחון. נציגי שופרסל נמצאים בקשר רציף עם משפחתו של העובד הפצוע ועם בית החולים".

(עדכון ראשון 8:47)

פיגוע דקירה ביבנה 2.8.17. מגד גוזני, מערכת וואלה! NEWS
החיפושים אחר המחבל/מערכת וואלה! NEWS, מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully