וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך מדעית: חוקרים בארה"ב הצליחו לשנות קוד גנטי של עוברים

צוות מאוניברסיטה באורגון שיקם גן הגורם למחלות לב, במה שעשוי לאפשר בעתיד מניעה של מחלות תורשתיות. החוקרים הבהירו כי הם רחוקים מניסוי בנשים הרות, אך מומחים בתחום הגנטיקה מעריכים כי התוצאות יגררו דיון מוסרי בשאלת הרחבת המחקר

חוקרים בארה"ב הצליחו לשנות את הקוד הגנטי של עוברים. אי-פי, AP
העוברים שעליהם נעשה הניסוי/AP, אי-פי

טכנולוגיה המאפשרת שינוי קוד גנטי בעובר אנושי נוסתה לראשונה, במסגרת מחקר בהובלת צוות מאוניברסיטת הבריאות והמדע באורגון. החוקרים הצליחו לשקם גן הגורם למחלות בעובר אנושי, כשטיפלו בפגם בלב הגורם לתמותה בקרב ספורטאים צעירים.

הממצאים, שפורסמו בכתב העת Nature, כונו "צעד גדול לעבר מניעה עתידית של מחלות תורשתיות". מומחים בתחום הגנטיקה אמרו כי החוקרים פרצו את הדרך הן במספר העוברים שהניסוי נעשה עליהם, והן בהצגת האפשרות לתקן באופן בטוח ויעיל פגמים בדי-אן-איי הגורמים למחלות תורשתיות.

חוקרים בארה"ב הצליחו לשנות את הקוד הגנטי של עוברים. אי-פי, AP
בדרך לדיון מוסרי. צוות החוקרים מהאוניברסיטה באורגון/AP, אי-פי

המחקר, שהובל על ידי צוות מאוניברסיטת הבריאות והמדע באורגון, העלה כי עוברים יכולים לשקם את עצמם אם התהליך מתחיל בשלב מוקדם מספיק בהריון. החוקרים הדגישו כי המחקר נעשה בתנאי מעבדה, ואינו בשל לניסוי על נשים הרות. אף אחד מהעוברים שנוסה לא התפתח מעבר לימים אחדים. לדבריהם, מדובר בצעד לעבר שינוי די-אן-איי באופן שימנע את המחלה לא רק מהתינוק עצמו, אלא גם מצאצאיו.

מומחים בתחום הגנטיקה שיבחו את המחקר, אך קראו לקיים דיון מוסרי בשאלה עד לאן ניתן להרחיב אותו. ברחבי העולם ישנן מדינות האוסרות על מחקר בקוד גנטי, מחשש ליצירת "תינוקות בהזמנה".

  • עוד באותו נושא:
  • dna
  • גנטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully