וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהאוויר ושוטרים סמויים: בירושלים נערכים למצעד הגאווה

2.8.2017 / 10:52

משטרת ירושלים נערכת לקראת מצעד הגאווה מחר בעיר, שאליו צפויים להגיע כעשרת אלפים משתתפים. מספר בני אדם הוזהרו, אך לא ידוע על מידע קונקרטי לפגוע במשתתפי המצעד, ולא בוצעו מעצרי מנע. צפו במפת החסימות לקראת המצעד

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

משטרת ירושלים מסיימת את היערכותה לקראת מצעד הגאווה שייערך בעיר מחר (חמישי). אמצעים טכנולוגיים ומצלמות הוצבו לאורך ציר המצעד ויתעדו גם מהאוויר. במשטרה הודיעו כי אין מידע קונקרטי על כוונה לפגוע במשתתפים ולא בוצעו מעצרי מנע, אך מספר בני אדם הנמצאים תחת פיקוח הוזהרו לקראת המצעד. במשטרה מעריכים כי עשרת אלפים איש יגיעו למצעד, שהכניסה אליו תותר משלושה מוקדים בלבד.

"כלקח משנים קודמות, מופו האנשים שיכולים להיות סיכון, וטופלו כבר לקראת המצעדים הקודמים", נמסר. הצועדים יתכנסו בגן הפעמון, וב-18:00 יצעדו במסלול גן הפעמון – פלומר – רחוב קרן היסוד – רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הילל – רחוב מנשה בן ישראל ויסיימו בגן העצמאות.

בשנה שעברה, שנה לאחר המצעד בו נרצחה שירה בנקי בידי ישי שליסל, הגיעו כ-20 אלף איש למצעד הגאווה הגדול אי פעם בעיר. אורי בנקי, אביה של שירה אמר כי "רבים מכחישים או מתעלמים מהקשר בין שיח מתלהם, רווי שנאה וביטחון מתנשא ובלתי מתפשר בצדקת הדרך – לבין הרצח".

עוד בוואלה! NEWS:
עקב לחץ מגורמים דתיים: ראש עיריית לוד מתנגד למצעד הגאווה בעיר
שר הרווחה: "הניסוח שהוגש לבג"ץ נגד אימוץ בידי להט"בים היה כושל"
היועמ"ש על אימוץ גאים: "להפריד בין עמדה אישית לחובה מקצועית"

מצעד הגאווה בירושלים, 21 ביולי 2016. שלומי גבאי
מצעד הגאווה בשנה שעברה בירושלים/שלומי גבאי

הוא המשיך ואמר כי "הנטייה האנושית להדחיק את האירוע ולשכוח ממנו היא זו שמביאה עלינו את האירוע הבא. לעיתים זו קטטה, לעיתים זו אלימות מתפרצת, ולעיתים זה רצח". במהלך המצעד ייחסמו כבישים ברחובות בהם תיערך הצעדה, כמו כן ייסגרו לתנועה הרחובות המובילים אליהם, כולל רחוב אגרון, הילל, קינג ג'ורג' מקרן היסוד ועד רחוב בארי.

במשטרה מבקשים מהנהגים לגלות סבלנות ולהישמע להוראות השוטרים, ולהיות קשובים לדיווחים שיועברו באמצעות התקשורת. עוד הדגישו כי המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ומהלכו התקין של המצעד, וכי המשטרה תציב שוטרים גלויים וסמויים לשמירת הסדר, אבטחת האירוע וביטחון המשתתפים.

ישי שליסל דקר את בנקי במצעד הגאווה לפני שנתיים, והורשע ברצח ובשישה ניסיונות רצח נוספים. הוא נשלח למאסר עולם ול-31 שנות מאסר נוספות.

עוד באותו נושא

לקראת מצעד הגאווה: אחיו של שליסל זומן למשטרה, צעיר נעצר בחשד לאיומים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully