וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-300 עובדי מפעל בירוחם פתחו בעיצומים במחאה על אי העלאת שכרם

1.8.2017 / 21:28

עובדי מפעל "אמיליה קוסמטיקס" טוענים כי ההנהלה מסרבת כבר תקופה ארוכה לפתוח את ההסכם הקיבוצי עמם. "אחרי 32 שנים במפעל אני מרוויחה שכר מינימום, זה לא הגיוני", אמרה יו"ר הוועד פולה עמר

מחאה ב"אמיליה קוסמטיקס"/צילום: בני בן סימון, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן , עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניצן ליבנה.

(עשרות עובדים התבצרו במפעל "אמיליה קוסמטיקס", לפני כשנה)

כ-300 עובדי מפעל "אמיליה קוסמטיקס" בירוחם פתחו השבוע בעיצומים חריגים שהביאו לסגירת שעריו, במחאה על סירוב ההנהלה להעלות את שכרם. העובדים טוענים כי הם מנסים כבר תקופה ארוכה להגיע להסכמות עם הנהלת המפעל בנושא העלאת שכרם אך לאחר שראו שלא חלה התקדמות בנושא החליטו לשבש את עבודתם. מחר בבוקר מתכוונים העובדים להפגין בכניסה לירוחם, במחאה על התנהלות ההנהלה ומה שהם מכנים "זלזול בעובדים".

יו"ר ועד העובדים במפעל פולה עמר עובדת כבר יותר מ-20 שנה במקום, אך עדיין מקבלת שכר מינימום. לדבריה, המסר שמעבירה ההנהלה לעובדים הוא "אם תעמדו על הזכויות שלכם – נסגור את המפעל". עמר הוסיפה כי מתוך 300 העובדים ישנם 90 המועסקים בחוזה אישי והשאר בהסכם קיבוצי.

"האנשים עובדים על שכר מינימום וההנהלה אינה מוכנה להעלות משכורות", הוסיפה. לפני כשנה פוטרו 14 עובדים במקום, לאחר סכסוך עם ההנהלה שבמהלכו אף התבצרו עובדים בשטח המפעל. "הנהלת המפעל טוענת שהם בקשיים כלכליים אבל מצד שני הם קולטים עובדים בחוזה אישי ובשכר גבוה", הוסיפה עמר. "אחרי 32 שנים במפעל אני מרוויחה שכר מינימום, זה לא הגיוני".

עובדים מתבצרים במפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
עובדים במפעל במסגרת המחאה בשנה שעברה/בני בן סימון

חברת הוועד דבורה שימעוני טענה כי הפעם העובדים "ילכו עד הסוף" – כלומר, עד שההנהלה תסכים לפתוח את ההסכם הקיבוצי ולהעלות את המשכורות. "העובדים כועסים, מאוכזבים וממורמרים, כי הנהלת המפעל מתייחסת אליהם באופן משפיל ובזלזול. יש עובדים שרועדים מההנהלה", אמרה. "אנחנו נלך עד הסוף, לא מוכנים להתקפל. ההנהלה סגרה עכשיו את המפעל, התעלמה מהדרישות שלנו. העובדים לא מוכנים לחזור לעבודה, הם אומרים די לעבדות ודי להשפלה ולאיומים".

מהנהלת המפעל נמסר: "הנהלת אמיליה קוסמטיקס מצטרפת לדאגה ממצב התעסוקה בדרום וקוראת לעובדים לחזור לעבודה מלאה באופן מידי".

עובדים מתבצרים במפעל אמיליה קוסמטיקה בירוחם. בני בן סימון
שלט מחאה במפעל בשנה שעברה/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully