וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בצה"ל: שני בני העדה האתיופית לקראת סיום קורס טיס

1.8.2017 / 8:00

לראשונה בתולדות בית הספר לטיסה, פרח טיס בן העדה האתיופית עומד בפני סיום קורס היוקרתי כנווט קרב. חניכה נוספת בת העדה נמצאת אף היא בשלב מתקדם. בחיל האוויר מביעים שביעות רצון: "אנחנו בכיוון טוב"

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו:בוגרי קורס 174 מקבלים את כנפי הטיס בתום שלוש שנות הכשרה)

בית הספר לטיסה של חיל האוויר עומד לרשום פרק חדש בהיסטוריה הצבאית: לראשונה, פרח טיס בן העדה האתיופית קרוב לסיום הקורס היוקרתי במגמת נווטי קרב.

בבית הספר מתרגשים מהשלב המתקדם אליו הצליח להגיע החניך אך מזכירים כי עד מסדר הכנפיים הכל יכול להשתנות. "עד שהקורס לא מסתיים שום דבר לא סגור", ציינו גורמים בחיל האוויר. "יחד עם זאת, כולם בהחלט רוצים לראות אותו מצליח ופורץ דרך לאחרים. אנחנו בכיוון טוב". הגורמים הוסיפו כי עוד חניכה מהעדה נמצאת בשלב מוקדם יותר בקורס הנחשק.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהל התקשורת של טראמפ הודח לאחר עשרה ימים בתפקיד
רגע לפני הכרעת הדין: אלאור אזריה קיבל תעודת מילואים
דעה: כשישראל מנהלת מו"מ עם חמאס, היא מעודדת את החטיפה הבאה

טקס סיום קורס טיס- מסדר כנפיים 29 ביוני 2017. דובר צה"ל
פרק נוסף בהיסטוריה של בית הספר לטיסה/דובר צה"ל

בעשור האחרון נמתחה ביקורת על צה"ל שנקט במדיניות מבדלת של בני העדה האתיופית כבר בשלבי המיון לצה"ל ובמהלך השירות הסדיר. באגף כוח האדם בחנו מספר גישות ולבסוף צמרת הצבא החליטה להימנע מבידול של בני העדה האתיופית בתהליך הגיוס והמיון, ובשלב ההכשרה הצבאית בקורסים השונים.

לדברי גורמים בכירים בצה"ל, הרמטכ"ל גדי איזנקוט אישר מדיניות ברורה שהעבירה את החילות והאגפים בצה"ל ממתכונת מבדלת למתכונת משלבת עבור אלו שזקוקים לכך מבני העדה האתיופית.

הגורמים ציינו כי המעבר מעבודה קבוצתית לעבודה פרטנית, סייע לאתר את בעלי הפוטנציאל ולאפשר להם לפרוץ דרך בתפקידים ובמקצועות השונים. בנוסף לכך הורחבו התוכניות והחלו בביצוע תהליכים חדשים כמו הרחבת ההכנות לצה"ל, שינוי שיטות כלי המיון והאיתור, הקמת ועדה יזומה לאיתור פוטנציאל לקצונה והטמעת קורס "כלים" לחיילים.

מי שהובילה את המהלך ואת הדיונים להפסקת הבידול בצבא ומעבר לאינטגרציה מלאה היא ח"כ לשעבר פנינה תמנו שטה. היום היא אומרת כי מדובר ב"בשורה מאוד משמחת, אין לי ספק שרק יחד בלי בידול מיותר של קבוצות שונות באוכלוסיה, ותוך מתן הזדמנות שווה אמיתית, אנחנו נראה רבים שיפרצו את תקרת הזכוכית ויתרמו לחברה הישראלית מכישוריהם".

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט בביקורו בבית ספר בעכו, 13 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
העביר את הצבא ממתכונת מבדלת למדיניות משלבת. הרמטכ"ל גדי איזנקוט/אדריאן הרבשטיין

מלבד ההישגים הנוגעים להשתלבות בצבא, התמקדות המטה הכללי בנושא זה הביאה גם לירידה בהיקף הנפקדים, ירידה במספר הכלואים ובנשירה מצה"ל. הדבר הוביל גם לעלייה של עשרות אחוזים ביציאה לקורס קצינים. עם זאת עדיין מדגישים גורמים בכירים בצבא כי המשימה לא הושלמה ויש עוד להעמיק בנושא ולהשקיע משאבים נוספים.

דנה ירקצי השתתפה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully