וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין לקהילה הבינלאומית: תימכו ביוזמת הנשיא שי למו"מ בין ישראל לרשות

1.8.2017 / 2:04

שגריר המעצמה באו"ם קרא לאמץ את תכניתו בת ארבע העקרונות של הנשיא והוסיף כי ארצו תתמקד בנושא המשא ומתן במזרח התיכון. לאחרונה הגיעו נתניהו ואבו מאזן לפגישות בבייג'ינג, שמגדילה את מעורבותה באזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שגריר סין לאו"ם קרא לקהילה הבינלאומית לתמוך ביוזמתו של נשיא סין שי ג'ינפינג בת ארבע הנקודות לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולהקמת מדינה פלסטינית. השגריר ליו ג'יאיי אמר הלילה (שלישי) כי צעדיה הדיפלומטיים הבאים של סין יתמקדו בהנעתו של משא ומתן. הנשיא שי התמקד לאחרונה ביחסים הדיפלומטיים במזרח התיכון, כשאירח את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

תכניתו של הנשיא שי מורכבת מארבעה עקרונות שאמורים להביא להסכם. הראשון הוא קידום פתרון שתי המדינות, השנייה היא חיזוק הרעיון של שיתוף הפעולה ביטחוני והבטחת ביטחונה של ישראל תוך התחייבותה להפסקת הבנייה בהתנחלויות. שני העקרונות הנוספים שהעלה נשיא סין הם נקיטת צעדים "בוני אמון" שיוכלו להוכיח את כוונת הצדדים להתחיל במו"מ ולבסוף קידום שיתוף פעולה ופיתוח עשראל והרשות הפלסטינית.

עוד בוולאה! NEWS:
מנהל התקשורת של טראמפ הודח לאחר עשרה ימים בתפקיד
"מדורו דיקטטור": ארה"ב תטיל סנקציות על נשיא ונצואלה
מסתמן: מגעים להסדר עם ראש הסגל לשעבר של נתניהו

נשיא סין שי ג'ינפינג ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבייג'ינג, 18 ביולי 2017. רויטרס
שי ואבו מאזן בפגישתם בביג'ינג בחודש שעבר/רויטרס

לפני כשבועיים הודיע סגן שר החוץ זאנג מינג כי סין מתכננת לערוך כינוס שלום בין ישראל לפלסטינים בהמשך השנה, ברקע הבטחתו של הנשיא שי ג'ינפינג לתרום "ללא הרף" לשלום באזור. שי נפגש בחודש שעבר עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שביקר במדינה. בפגישה חזר שוב נשיא סין על תמיכתה של בייג'ינג בפתרון שתי המדינות ובהקמת מדינה פלסטינית ריבונית בקווי 1967, שבירתה מזרח ירושלים.

סגן שר החוץ זאנג מינג אמר לעיתונאים אמר כי בשיחות בדלתיים סגורות אמר שי כי סין תקים מנגנון שיחות משולש ומאוחר יותר השנה תכנס כינוס שלום כדי לנסות ולפתור את הסכסוך. שי קרא לפלסטינים "חברים אמיתיים טובים, שותפים ואחים" של סין וטען כי מדינתו תקדם באופן ישיר יחסים סיניים-פלסטיניים ותפעל ללא הרף כדי לקדם את תהליך השלום במזרח התיכון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא סין שי ג'ין-פינג עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. רויטרס
שי ונתניהו בפגישתם בביג'ינג, מרץ 2017/רויטרס

למרות הסתמכותה על ייצוא הנפט מהמזרח התיכון, בייג'ינג לרוב לא התערבה עד כה בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אך בשנה האחרונה החלה סין להגביר את מעורבותה הדיפלומטית באזור ואף הציעה לארח שיחות שלום ליישוב המלחמה בסוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שי בביקורו לבייג'ינג במרץ. בביקור קרא מנהיג סין להשכין שלום בין הצדדים "בהקדם האפשרי". נתניהו אמר כי ישראל מוכנה לראות בסין שחקנית מפתח בענייני המזרח התיכון. הסחר בין ישראל לסין משגשג מאז שכוננו יחסים דיפלומטיים בין שתי המדינות ב-1992. בשנה שעברה חתמו השתיים על הסכם סחר חופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully