וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו משיב לביקורת על משבר הר הבית: "פעלתי מתוך מנהיגות"

ראש הממשלה הגיב לביקורת שהושמעה על ההחלטה להסיר את אמצעי האבטחה מהר הבית: "מבין את תחושות הציבור, ההחלטה שקיבלנו אינה החלטה קלה". השבוע תקף יו"ר הבית היהודי את מדיניות הממשלה ואמר כי "ישראל יצאה מוחלשת מהמשבר בירושלים"

צילום: עופר מאיר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון) לביקורת שהושמעה בקואליציה ובציבור על ההחלטה להסיר את אמצעי האבטחה מהר הבית. "אני קשוב לרגשות הציבור. אני מבין את התחושות, ואני יודע שההחלטה שקיבלנו אינה החלטה קלה. עם זאת, כראש ממשלת ישראל, כמי שנושא על כתפיו את האחריות לביטחון ישראל, עליי לקבל את ההחלטות בקור רוח ובשיקול דעת", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

"אני עושה זאת מתוך ראייה של המפה כולה – ראייה רחבה של האתגרים והאיומים שעומדים בפנינו. שחלקם אינם ידועים לציבור ומטבע הדברים אינני יכול לפרטם. אני מבין את תחושות הציבור ואני מבין גם מה היא חובתה של מנהיגות, של מי שיושב בכיסא הזה ונושא על כתפיו את האחריות העליונה לביטחון ישראל – וכך אני פועל", הוסיף נתניהו.

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, תקף השבוע את החלטת הקבינט להסיר את אמצעי האבטחה בהר הבית. בנט, שהצביע נגד המהלך, אמר כי "ישראל יוצאת לצערי מוחלשת מהמשבר הזה, במקום לחזק את הריבונות שלנו בירושלים הועבר מסר שאפשר לערער על הריבונות". בריאיון לגלי צה"ל, הוא אמר כי "זו שגיאה לנוכח גילויי האלימות, הביטחון נפגע כמו בבריחה מלבנון". בנוסף לכך, סקר של חדשות 2 הצביע על כך ש-77% מהציבור סבורים כי הסרת המגנומטרים שהוצבו באתר הקדוש בעקבות פיגוע הירי בשוטרים הייתה בגדר "התקפלות" של ישראל.

לקריאה נוספת:
בנט תוקף את הממשלה: "ישראל מוחלשת מהמשבר הזה, הביטחון נפגע"
בכיר פלסטיני: אם הר הבית יישאר פתוח - נחדש את התיאום הביטחוני
המשבר בהר הבית: עבדאללה מלך ירדן והנשיא טראמפ שוחחו לראשונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו  בישיבת הממשלה הבוקר 23 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
חובתי כמנהיג. נתניהו/רויטרס, רויטרס

בישיבת הממשלה הוסיף נתניהו כי "בימים האחרונים הנחיתי לתגבר את כוחות הביטחון בהר הבית ובעיר העתיקה, זאת כדי למנוע פיגועים והפרות סדר וגם לפעול בתקיפות נגד פורעי חוק. לצורך ביצוע המשימה אנחנו העמדנו לרשות המשטרה תגבור משמעותי של פלוגות מג"ב ככל שיידרש. הנחיתי להעביר למשטרה, והקבינט גם אישר זאת, תקציב של עד 100 מיליון שקלים לצורך פיתוח והצטיידות טכנולוגית על מנת לייצר פתרונות של אבטחה שיגבירו את הביטחון".

נתניהו הודה לכוחות הביטחון, "שנמצאים בכוננות מתמדת לקראת אתגרים גדולים נוספים גם בימים אלו. אני מבקש להודות בשם כל אזרחי ישראל למפקדים ולחיילים שלנו, לשוטרים ולאנשי השב"כ שפועלים יום ולילה כדי להגן על כולנו. אני מעריך מאוד את עבודתם ואת המסירות העמוקה שלהם לביטחון ישראל. אני אומר לאויבנו בכל החזיתות: צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל ערוכים לפעול בכל העוצמה, נגד כל מי שינסה לפגוע באזרחינו, בחיילינו ובשוטרינו. כך פעלנו וכך נפעל".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שר החינוך נפתלי בנט בישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
תקף את ההחלטה. בנט/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully