וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקוטג' טוב עד י"ב באב: הצעת חוק חדשה לתאריך עברי של תוקף מוצרים

30.7.2017 / 11:25

ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיש לאחרונה הצעה לפיה יחויבו יצרני המזון לציין את תאריך הייצור והתפוגה לפי לוח השנה היהודי. מגיש ההצעה טען כי היא זוכה לתמיכה נרחבת בקרב חברי הכנסת וכי "אזרחים רבים אינם בקיאים בתאריך הלועזי"

צילום: ערוץ הכנסת, צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

הצעת חוק שהגיש לאחרונה ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) מבקשת לחייב את חברות המזון בישראל לציין תאריך עברי של הייצור ומועד התפוגה, ואחת הטענות לכך היא היות ו"אזרחים רבים אינם בקיאים בתאריך הלועזי". הכנסת דחתה בעבר הצעת חוק דומה בטענה כי מדובר "בנטל גדול על היבואנים והיצרנים", אך ח"כ מלכיאלי טען כי הפעם יש בידו תמיכה של ח"כים רבים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים.

החוק להגנת הצרכן, מחייב כיום יצרנים לסמן על מוצרי מזון מידע הכולל בין היתר ציון תאריך ייצור ומועד תפוגה, בעיקר בשל כך שמזון שפג תוקפו עלול להוות סכנה מידית לבריאות האדם. בדברי ההסבר להצעת החוק שהגיש ח"כ מלכיאלי נכתב כי "רבים הם הצרכנים ובהם ילדים שאינם מכירים או בקיאים בתאריך הלועזי, ואין בידם את היכולת לדעת אם המוצר תקף אם לאו, דבר שיש בו כדי פגיעה ברמה הצרכנית במקרה הטוב, ופגיעה בריאותית במקרה הפחות טוב".

מלכיאלי אמר לוואלה! NEWS כי קיבל לאחרונה פניות רבות מאזרחים שאינם בקיאים בתאריך הלועזי ולכן הגיש את הצעת החוק המחייבת לציין גם את התאריך העברי בתאריך הייצור והתפוגה. לדבריו, "הצעת החוק הזו זוכה לתמיכה של חברי כנסת רבים מכל סיעות הבית ושל גורמים מקצועיים במשרדי הממשלה השונים".

עוד בוואלה! NEWS:
אוסטרליה: ארבעה חשודים בתכנון הפלת מטוס נעצרו בסידני
אלפים בהלוויית הצעיר שנורה בידי המשטרה ביפו: "דם הערבים הוא זול"
חיסול זבובים ופיטורים בטוויטר: ההשפלה שהעביר טראמפ את ראש הסגל המודח

גבינת קוטג'. עומר מירון
מדף מוצרי חלב בסופרמרקט. אילוסטרציה/עומר מירון
  • עוד באותו נושא:
  • צרכנות
  • ש"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully