וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעורים סותרים עשויים לרכך ההכרעה: התרחישים במשפט אלאור אזריה

30.7.2017 / 9:25

התביעה וההגנה ערערו שתיהן על גזר הדין - 18 חודשים - בעוד ההגנה ערערה גם על הכרעת הדין עצמה. הרכב השופטים יכול לבחור בין הארכת עונשו של החייל שירה במחבל מנוטרל או קיצורו - אך גם באופציה שלישית של שינוי אופי הכרעת הדין

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

לבית הדין הצבאי עומדות היום (ראשון) שתי אפשרויות הפוכות: האחת היא זיכויו של אלאור אזריה מהרשעה בהריגת מחבל מנוטרל בחברון במרץ 2016, והשנייה היא דחיית הערעור. האפשרות השנייה, לפחות, מותירה כמה אפשרויות, לאור העובדה שההגנה והתביעה ערערו שתיהן על גזר הדין – 18 חודשי מאסר.

בית הדין יכול להשאיר את ההרשעה ואת העונש שגזר בית הדין ובכך לדחות את שני הערעורים. אם יקבל בית הדין את ערעור ההגנה ויזכה את אזריה, הוא כמובן ידחה לחלוטין את ערעור התביעה הצבאית. מנגד, הוא יכול לדחות את ערעור ההגנה ולקבל את ערעור התביעה - ולהחמיר את עונשו של אזריה.

עוד בנושא:
חבריו של החייל היורה השתחררו - וקראו: "אלאור אזריה זכאי"
אחרי שהצדדים לא הגיעו להסכמות: תיק אזריה יוכרע בבית הדין הצבאי
דובר צה"ל היוצא: "אמרנו אמת בפרשת אזריה, לא ניסינו להתערב"

אלאור אזריה מגיע לקרייה לדיון בגזר דינו 30.7.17. ראובן קסטרו
אזריה ואביו מגיעים לדיון, היום/ראובן קסטרו
אלאור אזריה מגיע לקרייה לדיון בגזר דינו 30.7.17. ראובן קסטרו
אזריה, היום/ראובן קסטרו

לפי התנהלות הדיונים בנוגע לערעורים על ידי הרכב השופטים, ניתן להניח כי חמשת שופטי ההרכב, בראשותו של נשיא בית הדין לערעורים אלוף דורון פיילוס, עומדים לשנות לפחות במעט את הכרעת הדין. אם כן, תתווסף אופציה נוספת שבעזרתה יכולים השופטים לרכך את הכרעת הדין כדי לייצר בינה לבין גזר דינו במחוזי הלימה הגיונית יותר, דבר שיכול ולו במעט להרגיע את הסערה הציבורית שמלווה את הפרשה.

הפרשה החלה כשאזריה, לוחם מצטיין וחובש בחטיבת כפיר, הגיע לזירת פיגוע דקירה במחסום גילברט בחברון. בפיגוע, שאירע ב-24 במרץ אשתקד, בזמן חג הפורים, הגיעו שני פלסטינים לבצע פיגוע דקירה במחסום. אחד החיילים נפצע ושני המחבלים נורו. אחד נהרג במקום, ועבד אל-פתאח א-שריף נפצע באורח קשה.

מפגן תמיכה באלאור אזריה לפני הקראת גזר הדין. 21 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
הפגנת תמיכה באזריה מחוץ לבית הדין בקריה/ראובן קסטרו

אזריה הגיעו למקום כמה דקות מתחילת האירוע. הוא טיפל בחייל הפצוע ולאחר שהאחרון פונה באמבולנס מהמקום, ירה אזריה כדור בראשו של א-שריף, כדור שהרג אותו במקום. בתחילה מפקד הפלוגה של אזריה, תום נעמן, החזיר אותו לפעילות, אך בהמשך הוא נשלח למפקד חטיבת כפיר – ואז הוחלט לפתוח בחקירה ובהליך פלילי בעקבות הירי.

בתחילת השנה הורשע אזריה על ידי הרכב השופטים בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת, ונגזרו עליו שנה וחצי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה בדרגה לדרגת טוראי.

בחודש מרץ הגישו סנגוריו של אזריה, יחד עם עורך דין יורם שפטל שהצטרף להוביל את צוות ההגנה, ערעור על הרשעתו וגזר דינו. כתשובת נגד הגישה גם התביעה הצבאית ערעור על קולת העונש לעומת הכרעת הדין. לשיטת התביעה הצבאית, לנוכח העבירה שבה הורשע והכרעת הדין החד-משמעית, עליו להיכנס לכלא לתקופה של בין שנתיים לחמש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully