וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין של האיחוד האירופי: חמאס לא יוסר מרשימת ארגוני הטרור

שופטי בית הדין לצדק, הערכאה המשפטית העליונה של האיחוד, ביטלו את הטענות על פגמים מהותיים באופן שבו הוחלט על הטלת סנקציות נגד הארגון הפלסטיני. התיק יוחזר לדיון בבית דין נמוך יותר

פעילי חמאס במעבר גבול רפיח בצד הפלסטיני ברצועת עזה, אפריל 2016. AP
פעילי חמאס ברצועת עזה/AP

בית הדין האירופי לצדק, ערכאת השיפוט העליונה של האיחוד האירופי, קבע היום (רביעי) כי חמאס לא יוסר מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. בית הדין קבע כי התיק יושב לדיון בערכאה נמוכה יותר, שבסוף שנת 2014 קבעה כי יש להסיר את חמאס מהרשימה בטענה כי ההחלטה להטיל סנקציות על הארגון הפלסטיני התבססה על מידע תקשורתי, ולא על חקירה עצמאית.

"המועצה עשויה להותיר אדם או ישות ברשימה, אם להערכתה יש סיכון מתמשך כי אותו אדם או אותה ישות מעורבים בפעילות טרור, באופן שמצדיק את הכללתם הראשונית ברשימה", הבהירו השופטים היום. עם זאת, הם קבעו כי האיחוד האירופי חייב להציג מידע עדכני יותר בנוגע לחמאס.

עוד בוואלה! NEWS:
אוסטריה: מאסר עולם לפעיל חמאס שתכנן פיגועים בירושלים
תיעוד חדש של חמאס: המארב שהוצב לשייטת 13 במבצע "צוק איתן"
יוצאים לשתי מלחמות: איך יתמודד צה"ל עם חיזבאללה וחמאס במקביל?

איסמעיל הניה ויחיא סינוואר באירוע הצגת אמנת חמאס החדשה, עזה, 1 במאי 2017. רויטרס
נדרש מידע עדכני יותר. בכירי חמאס/רויטרס

מועצת האיחוד ערערה ב-2014 לבית הדין לצדק על ההחלטה, וטענה כי בית הדין הכללי "טעה בהערכתו בנוגע לאופן שבו המועצה מסתמכת על מידע שנמצא ברשות הציבור". התובעת הכללית של בית הדין לצדק, אלינור שרפסטון, טענה בחודש ספטמבר האחרון כי יש להסיר את חמאס מרשימת ארגוני הטרור, וטענה כי הליך הטלת הסנקציות לא נעשה כראוי.

הסנקציות נגד חמאס, הכוללות איסור כניסה למדינות מסוימות והקפאת נכסים, הוטלו לראשונה לאחר פיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית בשנת 2001, כחלק מתגובה אירופית לארגוני טרור ברחבי העולם. חמאס, שלא היה קשור לאותה מתקפה, נכלל ברשימה החל מ-2003. חמאס יצא נגד הסנקציות, וטען כי "פעילותו הצבאית" נגד ישראל היא חלק מהתנגדות לגיטימית לכיבוש, ולא מה שניתן להגדיר כטרור.

בדיון מקביל שנערך היום בבית הדין לצדק, נקבע כי ארגון "הנמרים הטאמיליים" (LTTE) הבדלני בסרי לנקה יוסר מרשימת ארגוני הטרור. בית הדין קבע כי אין ראיות המצביעות על סכנה כלשהי מצד הארגון, לאחר תבוסתו הצבאית ה-2009.

(עדכון ראשון: 11:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully