וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט חברון: בית המכפלה שאליו פלשו מתנחלים - שטח צבאי סגור

26.7.2017 / 11:26

הצו הוצא כדי למנוע כניסת מתנחלים נוספים למקום, לאחר שאתמול נכנסו 15 משפחות. בצה"ל הסבירו כי הטלת הצו אינה קשורה בהחלטה לפינוי. אמש הנחה ראש הממשלה את שר הביטחון שלא לפנות בלילה את המשפחות

צילום: שבתי בנדט, וואלה!NEWS, עריכה: יאיר דניאל

מפקד חטיבת חברון הוציא הבוקר (רביעי) צו שטח צבאי סגור על בית המכפלה כדי למנוע כניסה של מתנחלים נוספים למקום, לאחר שאתמול פלשו אליו 15 משפחות. בצה"ל הסבירו כי הטלת הצו אינה קשורה בהחלטה לפינוי המתנחלים. אמש הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר הביטחון אביגדור ליברמן שלא לפנות בלילה את המשפחות מבית המכפלה. לטענת המתנחלים במקום, הוצע להם פתרון לפיו חלק קטן מהמשפחות יישארו, והשאר יתפנו מרצון.

במהלך היום פרצו עימותים באזור בית המכפלה בין פלסטינים תושבי השכונה לכוחות המשטרה הישראליים, לאחר שמשפחה שכנה ביקשה להכניס צלמים לביתה והמשטרה סירבה. 15 המשפחות, כמאה מתנחלים, שפלשו אתמול לבית המכפלה בחברון, חמש שנים לאחר פינויו, תכננו זאת בשבועות האחרונים לאחר שוועדת העררים של הפרקליטות הצבאית ביהודה ושומרון קבעה כי תיק הבעלות על המבנה יישלח לבחינה מחודשת בוועדה לרישום ראשון במנהל האזרחי. לנוכח המתיחות המדינית והביטחונית בשבועיים האחרונים, סביב משבר הר הבית, הכניסה התעכבה – עד אתמול.

לקריאה נוספת:
בצל המתיחות: כמאה מתנחלים מתבצרים במבנה בבית המכפלה בחברון
מנצלים את משבר הר הבית: חברון עלולה להפוך למוקד בעירה נוסף

מתבצרים בבית המכפלה שבחברון. 25 ביולי 2017. ציפי שליסל - TPS, תצפית TPS
בית המכפלה בחברון/תצפית TPS, ציפי שליסל - TPS

אמש בירכו שרים וחברי כנסת את 15 המשפחות על כניסתן לבית המכפלה וקראו לראש הממשלה ושר הביטחון לאפשר לאותן משפחות להישאר בביתן. השר להגנת הסביבה ולענייני ירושלים זאב אלקין אמר כי הוא מברך בחום על המהלך וקרא "לפעול להשארתם בבית לצמיתות". שר התיירות הוסיף כי זו "שערורייה שיהודים רוכשים בתים כדין ונאסרת עליהם הכניסה". גם שר החקלאות אורי אריאל הגדיר זאת "התפתחות חשובה ומשמחת", וח"כ מיקי זוהר ציין כי "ארץ ישראל נבנתה על ידי אבותינו ואל לנו לשכוח זאת".

המשפחות פונו מבית המכפלה בשנת 2012 חרף טענותיהם כי הבית נרכש כדין. המבנה נאטם, אולם בעיקר בהלחמת הדלתות והחלונות, באופן שניתן לפרוץ אותו יחסית בקלות ובמהירות. הכניסה הנוכחית התבצעה בחשאי, לאחר שהמשפחות התארגנו עם ציוד מינימלי לשהייה של כמה ימים. אחד מהם דאג לפרוץ את אחד מהפתחים, והמשפחות נכנסו למבנה ונעלו את עצמן בפנים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מתבצרים בבית המכפלה שבחברון. 25 ביולי 2017. ציפי שליסל - TPS, תצפית TPS
"לפעול להשארתם בבית לצמיתות". בית המכפלה/תצפית TPS, ציפי שליסל - TPS

לפי הצו הצבאי המונהג בשטחים, כל עסקת נדל"ן חייבת בהיתר של שר הביטחון, וזה טרם ניתן משום שהעסקה אינה סופית. המתנחלים כבר ניסו לאכלס את "בית המכפלה" בתחילת החודש, אך פונו בידי כוחות הביטחון. הם עשו זאת לאחר שוועדת העררים הצבאית הורתה לוועדה לרישום ראשון במנהל האזרחי לחדש את הליכי רישום הבית על שם רוכשיו היהודים.

הליכים אלו הופסקו לפני כשנה וחצי. לפי החלטת ועדת העררים, הוועדה לרישום ראשון התעלמה ממסמכים הנראים מקוריים או מסמכים הנראים מאושרים אישור של נוטריון, ולא הוכיחה שהמסמכים שהוגשו להוכחת הרכישה מהימנים.

בספטמבר 2013, לאחר הרג חייל צה"ל בתקרית ירי סמוך למערת המכפלה, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו "לפעול לאלתר" לאכלוס "בית המכפלה" בחברון. בהודעה שפורסמה בדף הפייסבוק הרשמי של ראש הממשלה כתב נתניהו כי "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו ישיג את ההפך. נמשיך ביד אחת להילחם בטרור ולפגוע במחבלים, ונמשיך ביד השנייה לחזק את ההתיישבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully