וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להילחם נגד דאעש: "רוסיה מחמשת את טליבאן באפגניסטן"

25.7.2017 / 11:40

סרטונים שהגיעו לידי CNN מחזקים את הטענות של גורמים אפגניים ואמריקניים, שלפיהם מוסקבה מעבירה נשק לארגון הקיצוני. בקרמלין מכחישים, אך שתי קבוצות שונות של לוחמים סיפרו כי הם קיבלו את הנשק דרך איראן וטג'יקיסטן

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

טליבאן קיבל כלי נשק משופרים ששכל הנראה סופקו לו על ידי רוסיה – כך עולה מסרטונים שהגיעו לרשת CNN, המחזקים טענות מצד גורמים אפגניים ואמריקניים שלפיהן מוסקבה מחמשת את הארגון הקיצוני שבעבר לחם נגדה, בזמן פלישת ברית המועצות למדינה.

בכירים בצבא ארצות הברית הביעו חשש עוד באפריל מכך שהקרמלין מנסה לחמש את הארגון והתמונות משדה הקרבות מחזקות את הערכותיהם. בשני סרטונים שהגיעו ל-CNN נראים רובי צלפים, סוגים שונים של קלצ'ניקוב ומכונות ירייה. לפי מומחים שונים, הוסרו מהם כל אמצעי הזיהוי שיכולים להצביע על מקורם.

שני פלגים שונים של טליבאן, אחד בצפון אפגניסטן ואחד במערבה, טוענים כי הם מחזיקים בכלי הנשק ולדבריהם הם סופקו על ידי גורמים רוסיים רשמיים. אחד מהם סיפר כי הוא השיג את הרובים אחרי שגבר על לוחמים מהפלג המרכזי של הארגון. הקבוצה השנייה טוענת כי כלי הנשק הועברו אליה ללא תמורה דרך הגבול עם טג'יקיסטן.

לקריאה נוספת בנושא
אפגניסטן: חיילים אמריקנים נפצעו בתקרית ירי בבסיס בצפון המדינה
נשיא אפגניסטן מזהיר את טליבאן: "הזדמנות אחרונה להגיע לשלום"

לוחמי טליבאן באפגניסטן עם נשק רוסי. CNN, מערכת וואלה! NEWS
בזזו את כלי הנשק מהפלג המרכזי בטליבאן. לוחמים עם נשק רוסי/מערכת וואלה! NEWS, CNN

"הרוסים אמרו שיש להם קשר לטליבאן וקיבלנו דיווחים רבים מגורמים אחרים על כך שהם מחמשים אותו, אין עשן בלי אש", אמר דובר מטעם הממשלה באפגניסטן. "זאת הסיבה ששירותי המודיעין שלנו חוקרים מה מידת התמיכה שלהם בטליבאן". גורם אפגני אחר אמר כי בקאבול משוכנעים שמתקיימות עסקאות נשק בין רוסיה לטליבאן.

במשרד החוץ במוסקבה סירבו להגיב לדיווח, אך עמדתה הרשמית של רוסיה היא שמדובר בטענות שווא שנועדו לחפות על כישלונו של ארצות הברית באפגניסטן. לטענתה, המגעים עם טליבאן הם למטרות רק חלק משיחות שלום. באפריל סירב מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, גנרל ג'ון ניקולסון, להפריך את הדיווחים על כך שרוסיה מחמשת את טליבאן.

בסרטון אחד, פלג של טליבאן ממחוז חראת נראה כשהוא מניף את כל הנשק, שנתפסו במהלך מתקפה של הארגון המרכזי. "כלי הנשק שלהם הועברו מרוסיה דרך איראן", אמר סגן מנהיג הקבוצה, עבדול מנאן ניאזי. לדבריו, רוסיה מחמשת את טליבאן כדי שיוכל להילחם בשלוחת דאעש במדינה. בסרטון השני נראה לוחם רעול פנים של טליבאן באזור קאבול, שסיפר כי הוא לא שילם עבור כלי הנשק – שלרוב ממומנים באמצעות גידולי אופיום – שהועברו לידיו דרך הגבול עם טג'יקיסטן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לוחם טליבאן באפגניסטן עם נשק רוסי. CNN, מערכת וואלה! NEWS
ברוסיה לא דורשים דבר תמורת כלי הנשק/מערכת וואלה! NEWS, CNN

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully