וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אפגניסטן מזהיר את טליבאן: "הזדמנות אחרונה להגיע לשלום"

6.6.2017 / 14:40

אשרף ראני אמר בפתח ועידה בינלאומית הדנה בעתיד ארצו כי מניין ההרוגים בפיגוע בקאבול עלה ל-150, מה שהופך אותו לקטלני ביותר מאז הפלת משטר טליבאן ב-2001. הוא האשים את פקיסטן במעורבות במתקפה, על אף הכחשותיה

צילום: רויטרס

נשיא אפגניסטן אשרף ראני אמר היום (שלישי) כי מניין ההרוגים בפיצוץ מכונית התופת ברובע הדיפלומטי בבירה קאבול עלה ליותר מ-150 איש, מה שהפך אותו למתקפה הקטלנית ביותר במדינה מאז הפילה ארצות הברית את משטר טליבאן ב-2001. הנשיא הזהיר את הארגון הקיצוני בפתח ועידה בילנאומית הדנה במצב במדינה כי זאת "ההזדמנות האחרונה שלו להגיע לשלום".

המתקפה, שעליה שום ארגון לא קיבל אחריות, הגדילה את החשש מכך שהכוחות המקומיים לא יוכלו לגבור על טליבאן או על שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) במדינה ללא סיוע מצד ארצות הברית ונאט"ו, שסיימו באופן רשמי את משימות הלחימה שלהן ב-2014 ומאז מתמקדות באימונים ובלוחמה נגד טרור. אפגניסטן מאשימה את פקיסטן השכנה במעורבות בפיגוע, אך באסלאמאבד מכחישים זאת.

פצוע שוכב על הקרקע במקום הפיצוץ בקאבול, אפגניסטן. רויטרס
המתקפה הקטלנית ביותר אי פעם באפגניסטן. פצוע בקבול/רויטרס

בוועידה, שבה משתתפים נציגים של האיחוד האירופי, האו"ם ונאט"ו לצד 23 מדינות, קרא הנשיא לטליבאן לזנוח את הנשק אחרי 16 שנות לחימה ולהצטרף לתהליך הפוליטי. "אם טליבאן מעוניין להצטרף לתהליך השלום, הממשלה האפגנית תאפשר לו לפתוח משרד, אבל זאת ההזדמנות האחרונה שלו", הזהיר.

טליבאן הרחיב בשנתיים האחרונות את השטחים שבשליטתו, אחרי שכבש אזורים בחלקים שונים במדינה. ניסיונות קודמים למשא ומתן עם הצדדים נכשלו, אחרי שטליבאן סירב לפתוח במגעים עד שלא כל הכוחות הזרים יעזבו את אפגניסטן. הנשיא אמר כי בשנתיים האחרונות הצטרפו 11 אלף לוחמים זרים לשלוחת דאעש במדינה, שאותה ארצות הברית לא הצליחה עוד לחסל.

ראני אמר גם כי פקיסטן השכנה מנהלת "מלחמה בלתי-מוכרזת" נגד ארצו. שתי המדינות מאשימות זו את זו בהעלמת עין מפעילותם של חמושים לאורך גבולן הפרוץ וכוחותיהן ניהלו חילופי אש קטלניים בחודש שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשיא אפגניסטן אשרף ראני במהלך ועידה בינלאומית בקאבול, 6 ביוני 2017. רויטרס
תוקף את פקיסטן. נשיא אפגניסטן ראני, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully