וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יממה: אנשי השגרירות בירדן, בהם המאבטח היורה, שבו לישראל

25.7.2017 / 7:30

הצוות הדיפלומטי חזר לארץ דרך מעבר אלנבי לאחר שהיה נצור במתחם בעמאן בעקבות התקרית הביטחונית. נתניהו, שדן במשבר עם המלך עבדאללה, שוחח עם השגרירה ועם המאבטח שנפצע באירוע ובירך אותם. הקבינט דן במתיחות באזור

צלמים זמניים מורשים

צוות שגרירות ישראל בירדן, בהם המאבטח שירה למוות בשני אזרחים, שב אמש לישראל דרך מעבר אלנבי. בראש הצוות עמדה השגרירה עינת שלאין, שנותרה עם יתר אנשי השגרירות במתחם בעמאן. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה הבוקר (שלישי) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על מאמציו להביא לפתרון המשבר.

אתמול שוחח נתניהו עם המלך עבדאללה על המשבר הדיפלומטי, שהחל עוד סביב הצבת המגנומטרים בהר הבית, והקבינט המדיני-ביטחוני החליט הלילה להסירם. עם שובו של הצוות הדיפלומטי, שוחח נתניהו עם השגרירה ואיש האבטחה ובירך אותם.

ירדן דרשה תחילה לחקור את המאבטח, שירה בפועל שפצע אותו קל במברג וכן בבעל הדירה ששימשה את המאבטחים במתחם, אולם ישראל סירבה. לבסוף, המאבטח לא נחקר אלא תושאל על ידי שוטרים ירדנים שהגיעו לשגרירות ולקחו ממנו הצהרה, כשהוא מלווה בגורם משפטי מהשגרירות. בתקשורת הירדנית דווח כי הרשויות קיבלו את גרסתו של המאבטח.

לקריאה נוספת בנושא
עבדאללה שוחח עם נתניהו על המשבר: "להסיר את המגנומטרים"
הפתרון של המשטרה למגנומטרים: מצלמות חכמות ועיבוי כוחות בהר הבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המאמצים הניבו פרי. נתניהו משוחח עם צוות השגרירות ששב מירדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי לשכת ראש הממשלה, "שובם התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק שהתקיים ביממה האחרונה בין ישראל לבין ירדן". לפני חזרת הצוות הדיפלומטי, הכחישו בלשכת נתניהו כי שחרורם הותנה בהסרת המגנומטרים, כפי שדורשות ירדן, הרשות הפלסטינית ומדינות ערביות ומוסלמיות נוספות.

במסגרת המאמצים הקדחתניים לסיום המשבר בשגרירות, הגיע ראש השב"כ נדב ארגמן לירדן ושוחח עם גורמים בממלכה. גם שליחו של נשיא ארצות הברית לאזור, ג'ייסון גרינבלט, נפגש עם נתניהו ונסע לירדן כדי לנסות ומצוא פתרון.

בישיבת הקבינט הציגה המשטרה פתרון אבטחתי חלופי שגובש להבטחת השקט והביטחון בהר הבית במקום המגנומטרים, הכולל שילוב של מצלמות חכמות עם טכנולוגיה מתקדמת לזיהוי תוי פנים ועיבוי משמעותי של כוחות השיטור בעיר העתיקה ובהר הבית. התכנית, שעלותה התקציבית מוערכת בסכום גבוה, הוצגה בפני השרים הלילה בפירוט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון ירדניים באזור השגרירות, ראשון/רויטרס
מאבטח ישראלי נפצע באורח קל בדקירה במתחם השגרירות בירדן, הדוקר נהרג. 24 ביולי 2017. רויטרס
כוחות ביטחון ירדניים באזור השגרירות, ראשון/רויטרס

אמש שוחח המלך עבדאללה בטלפון עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן על המשבר מול ישראל סביב המתרחש בהר הבית. גם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי התייחס לנושא בנאומו בוועידה באלכסנדריה. "מה שקורה במסגד אל-אקצא מצער", אמר א-סיסי. "אני קורא לישראל לכבד את רגשות המוסלמים כלפי המקומות הקדושים להם".

א-סיסי פנה בנאומו לאזרחי ישראל ואמר כי "הדבר הזה צריך להיפסק. צריך לכבד את רגשות המוסלמים כלפי המקומות הקדושים להם, חשוב שלא ליזום נושאים שבהם יש הפרות ולנקוט בצעדים שפוגעים במוסלמים, אם זה בפלסטין או בכל העולם". הוא הוסיף כי ממשלתו לא תתפשר בנושא וכי היא עושה "מאמצים רציניים" למצוא פתרון שיירצה את כל הצדדים. עוד הדגיש א-סיסי בנאומו את החשיבות של חיים משותפים והביע תקווה שממשלת ישראל תענה לבקשותיו.

(עדכון ראשון: 22:54)

אביו של המחבל הירדני שביצע את הפיגוע בשגרירות ישראל, 24 ביולי 2017. AP
אביו של הדוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully