וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "לא החלטתי עוד אם אעזוב את תפקיד הנשיא"

רומן רייב

23.7.2017 / 13:18

באירוע בבית ספר בסוצ'י, שבו השתתפו מאות תלמידים אוהדים, נשאל נשיא רוסיה שאלות על עתידו ועל חייו האישיים, ורמז כי הוא לא הולך לשום מקום. "הדברים החשובים ביותר מבחינתי הם אהבה, חירות והחיים העצמם"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: טראמפ ופוטין בפסגת ה-G20, החודש)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טרם הכריז אם יתמודד כצפוי על כהונה נוספת בבחירות בשנה הבאה, אך רמז על כוונותיו לעתיד במהלך אירוע שקיים עם תלמידי בית ספר. במשך שלוש שעות, שוחח הנשיא עם ילדים בבית ספר בעיר סוצ'י, באירוע ששודר בטלוויזיה. רוב הנוכחים באירוע ביום שישי נולדו אחרי שנת 2000, אז עלה פוטין לראשונה לשלטון. באירוע בבית הספר, שאותו פתח פוטין לפני כמה שנים, השתתפו רק מי שעבר בדיקה מראש, ככל הנראה כדי להימנע משאלות בעייתיות עבור הנשיא.

כשנשאל מה הוא מתכנן לעשות אחרי שיעזוב את תפקידו כנשיא, עצר לרגע פוטין וחייך: "אבל לא החלטתי עוד אם אעזוב את התפקיד". נשיא רוסיה זוכה לפופולריות רבה בקרב הציבור, על אף שהמצב הכלכלי התדרדר בשנים האחרונות בעקבות סנקציות של המערב. אם אכן יתחרה על כהונה נוספת בת שש שנים, הוא לא צפוי להיתקל באופוזיציה של ממש.

אחד ממתנגדיו הבולטים ביותר, אלכסיי נבלני, הכריז אמנם כי הוא יתחרה מולו, אך ועדת הבחירות צפויה לפסול אותו בעקבות הרשעתו השנויה במחלוקת בשורת עבירות כלכליות. הוא נחשב כמי שמצליח למשוך אחריו את הקול הצעיר, והשיחה בין פוטין לתלמידים נראית כניסיון לשוות לו תדמית רעננה יותר.

לקריאה נוספת בנושא
גורם בבית הלבן: טראמפ ופוטין קיימו פגישה סודית בפסגת G20
המתים המהלכים: המתנגדים של פוטין ממשיכים למות במסתוריות

נשיא רוסיה פוטין בשיחה עם ילדים בבית ספר בעיר סוצ'י, 21 ביולי 2017. AP
לא דיבר כמעט על פוליטיקה. פוטין באירוע בבית הספר/AP

השיחה עם הילדים עסקה בעיקר בחייו האישיים של פוטין ובהישגיהם של התלמידים, בשונה משיחותיו וממסיבות העיתונאים שהוא מקיים עם אזרחים מכל רחבי המדינה, ובהן הוא נשאל על מדיניות חוץ ופנים. "אני נהנה לדבר עם חברים, לקרוא ספרי היסטוריה, להאזין למוסיקה ולעשות ספורט", סיפר פוטין על חיי הפנאי שלו.

לדבריו, שלושת הדברים החשובים ביותר בעיניו בחיים הם "אהבה, חירות והחיים עצמם". כשנשאל מה היה חלום ילדותו, הוא סירב לענות ואמר: "חלומות הם דברים שמשתנים עם הזמן. במקום זאת, אתם צריכים להיות שמחים שיש לכם חלומות וצריכים לצעוד לקראת הגשמתם".

פוטין אמר כי הוא ממעט להשתמש באינטרנט, אבל אמר כי השימוש של גולשים בכינויים ובשמות בדויים מזכיר לו את שיטת הפעולה שלו בזמן שעבד בשירות הקג"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully