וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משכנו אותו – אבל הוא לא הגיב": עדות מחילוץ אמיר פרישר גוטמן

23.7.2017 / 15:39

פרישר גוטמן עדיין מאושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שטבע בנווה ים סמוך לעתלית. הוא מורדם ומונשם, ובמהלך הלילה קיבל תרופות במטרה לייצב את מצבו

צילום: צלמי וואלה! NEWS, מור מור חן וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

"אין לנו עוד יכולות טיפוליות עבור אמיר פרישר גוטמן", כך עדכן היום (ראשון) סגן מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, ד"ר מיקי הלברטל. פרישר גוטמן טבע אתמול מול חוף נווה ים שליד עתלית, ומאז נלחם על חייו. לדברי הלברטל, "אפסו סיכויי ההישרדות של אמיר פרישר גוטמן. משפחתו עמו". הוא ציין כי לבו עוד פועם, אולם הבהיר כי אין עוד הליכים טיפוליים שניתן לבצע.

הבוקר נמסר מבית החולים כי מצבו מוסיף להיות קשה. פרישר גוטמן מאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם. מבית החולים נמסר כי במשך הלילה הוא המשיך לקבל סוגים שונים של תרופות במטרה לייצב את מצבו. מחוץ לחדרו בבית החולים נמצאים בן זוגו של פרישר גוטמן, ינאי, הוריו, חברתו הקרובה מיכל אמדורסקי ובעלה ג'פרי ישי וחברים נוספים.

גוטמן נכנס אתמול לשחות בים עם אחייניתו בת החמש, ועם חברת משפחה, בחוף שאינו מוכרז. לאחר שגל סחף את השלושה, גולשים שהיו במקום הצילו את הילדה ואת חברת המשפחה, אך פרישר גוטמן אותר רק מאוחר יותר. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום החלו לבצע בו פעולות החייאה והוא הובהל לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב אנוש לאחר כ-50 דקות שהיה ללא דופק.

לקריאה נוספת:
"כאבים, מצוקה וצלקות": תביעת הענק של אמיר פרישר גוטמן נגד איכילוב
בגלל מחלתו של פרישר גוטמן: מופע האיחוד של היי פייב בוטל

אמיר פרישר גוטמן. שלומי צ'יקונה,
קיבל תרופות לייצוב מצבו. פרישר גוטמן/שלומי צ'יקונה
אביו של אמיר פיי גוטמן ומיכל אמדורסקי בבית חולים רמב"ם היום 23 ביולי 2017. ערן גילוורג, מערכת וואלה!
אביו של פרישר גוטמן עם חברתו מיכל אמדורסי מחוץ לחדרו בבית החולים/מערכת וואלה!, ערן גילוורג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרישר גוטמן בים, יום לפני שטבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

תושב נווה ים, שעזר לחלץ את פרישר גוטמן, שחזר וסיפר כי "שטתי על אופנוע ים, ובדיוק נכנסתי לים. חבר שלי צעק – מישהו טובע. התחלנו למשוך אותו וצעקנו למציל משכנו את אמיר החוצה, אבל הוא כבר שקע והיה בלי תגובה", הוא נזכר. "הוצאנו אותו לחוף, ועשיתי לו עיסוי של כמה דקות עד שהמציל החליף אותי. אחרי כחצי שעה הגיע צוות מד"א, כיוון שזה מקום קשה לגישת רכבים. זה אחד המקרים הקשים שראיתי. המקום הזה מוכר כמקום עם סחף רציני מאוד", הוא מזהיר. "אנשים מתרחקים לאזור המבודד, ובו הסחף חזק יותר".

אתמול עדכן ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ נשימתי בבית החולים, כי פרישר גוטמן "עבר החייאה בשטח, והגיע לבית החולים רמב"ם ללא דופק, בתהליך החייאה. לאחר כעשר דקות של טיפול החזרנו לו דופק, וכרגע הוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה, ועדיין לא יציב". על השאלה אם מצבו הבריאותי בעקבות הטיפולים שעבר בעבר משפיע על מצבו כעת, השיב ד"ר בר לביא כי "הוא קיבל תרופות שיכולות באופן תיאורטי להשפיע על מצבו".

אביו של אמיר פיי גוטמן ומיכל אמדורסקי בבית חולים רמב"ם היום 23 ביולי 2017. ערן גילוורג, מערכת וואלה!
קרוביו של פרישר גוטמן בבית החולים, היום/מערכת וואלה!, ערן גילוורג
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעולות ההחייאה בפרישר, אתמול בחוף הים/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרישר גוטמן חגג אתמול את יום השנה להחלמתו מהמחלה שאובחנה בטעות כסרטן, ובגינה עבר ארבעה טיפולי כימותרפיה. בתאריך ה-22 ביולי 2016 הודיעו לו בבית החולים בניו יורק כי המחלה שממנה הוא סובל אינה סרטן. לציון אותו היום הוא הזמין 30 בני משפחה וחברים לחגוג איתו באירוע שאותו כינה "המסיבה הסודית שלי". הקבוצה שהתה בחוף מאתמול בצהריים, והחברים לנו בו במהלך הלילה. במהלך סוף השבוע צילם את עצמו לסדרה "מחוברים".

"היינו בחוף בעתלית, הים אכזרי – גלים, סחף ובורות", סיפרה חברתו מיכל אמדורסקי בפוסט שפרסמה בפייסבוק, " אמיר נכנס עם אחייניתו שחר למים, ותוך שנייה הם נסחפו. הוא החזיק את האחיינית מעל הים כדי שלא תטבע, והגיע לאפיסת כוחות. ג'פרי בעלי ועוד שני בחורים עם גלשנים נכנסו למים כדי להוציא אותם. אמיר בלע הרבה מים, ושחר גם. היא בסדר ונמצאת כרגע במיון, והוא מונשם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום הטביעה בנווה ים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהגענו למקום ראינו על בחוף על קו המים גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה אנשים שהיו על החוף משו אותו מהמים והחלו לבצע פעולות החייאה בסיסיות", סיפרו אסף דיין ומרק קוזמנקוב, פרמדיקים של מד"א שהגיעו לחוף.

(עדכון ראשון: 7:37)

ההמתנה לחיים.
פרישר גוטמן במהלך תקופת הטיפולים הכימותרפיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully